Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy wydali w sklepach online 6 mld euro

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 21-08-2017, 14:18

Jak wynika z raportu „Bez granic – nowy wymiar handlu internetowego” – przygotowanego przez Instytut e-Gospodarki, dynamika transakcji transgranicznych w Polsce sięga 145 proc.

Z danych Eurostatu wynika, że już ⅔ Europejczyków robi e-zakupy przez internet (w 2013 r. 61 proc.). W Polsce to tylko nieco ponad połowa internautów. To jednak i tak stanowi pokaźną grupę ponad 16 mln konsumentów. Pod względem handlu online Polska generuje już niemal 3-proc. europejskich wydatków na rynku e-commerce. W 2016 r. w sklepach internetowych zostawiliśmy w sumie 6,03 mld euro., czyli porównywalnie z ze Szwedami (5,74 mld euro), Holendrami (8,19 mld euro), czy Włochami (8,78 mld euro). Wciąż daleko nam jednak Hiszpanów czy Francuzów (odpowiednio 11,45 mld euro i 42,63 mld euro), nie wspominając już o Niemcach, czy Brytyjczykach (odpowiednio 62,45 mld euro oraz 71,05 mld euro). Rocznie w sklepach internetowych zostawiamy średnio 226 euro. To jednak wciąż niewiele w porównaniu na z Brytyjczykami, czy Niemcami, którzy na e-zakupy wydają odpowiednio 1118 i 676 euro. Jak pokazują badania Gemiusa online kupujemy głównie odzież, akcesoria i dodatki (72 proc.), książki, płyty i filmy (68 proc.), a także telefony, smartfony, akcesoria GSM i tablety (56 proc.) oraz wybieramy oferty turystyczne i rezerwujemy hotele (40 proc.). Najwięcej wydajemy jednak na sprzęt RTV/AGD - średnio 98 zł na pół roku. W rozliczeniu miesięcznym dominuje jednak kategoria odzież - przeznaczamy na nią średnio 83 zł. Z kolei 37 zł miesięcznie wydajemy na zakup książek, płyt i filmów, zaś 36 zł na bilety do kina lub teatru.

Według agencji badań rynkowych Veraart Research w Europie pierwsze miejsce pod względem transgranicznej popularności zajmuje Amazon (z obrotem w wysokości 24,23 mld euro). Polacy stają się jednak coraz bardziej otwarci na zakupy w innych krajach. Polacy napędzający handel transgraniczny to - jak wynika z danych Gemiusa - przede wszystkim osoby młode, dobrze wykształcone, mające ponadprzeciętne dochody (powyżej 5000 zł), zamieszkujące średnie i większe miasta. Ponadto, osoby te w zauważalnie większym stopniu korzystają z urządzeń mobilnych podczas odwiedzania sklepów zagranicznych.

Czytaj na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 362) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.