REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polagra: producentom jednak po drodze z dystrybucją

  • Autor: Maria Andrzej Faliński
  • Data: 23-09-2008, 08:55

Nie wiem, czy w istocie zamierzeniem twórcyów tegorocznych targów Polagra Food było zwrócenie uwagi na powiązania produkcji i produktu żywnościowego z dystrybucją żywności (detaliczną i hurtową), czy też było to jedynie moje wrażenie. W każdym razie wrażenie to jest więcej niż dobre.

REKLAMA

Targi wskazały wyraźnie na kluczową rolę dystrybucji, poprzerastanej rozlicznymi "korzeniami" z produkcją, wsparciem sprzedaży, IT, usługami, technologiami mechanicznymi, etc. Pokazały "relacyjną", systemową stronę całego sektora żywnościowego, wciągając doń odpowiednią część handlu. Rozumiem zdziwienie potencjalnego czytelnika tak szerokim zakrojeniem wspólnego mianownika tegorocznej Polary Food, ale... takie odniosłem wrażenie i subiektywnie mam do tego prawo. Według mnie, organizatorzy i uczestnicy odpowiadali na pytanie JAK? (zamiast CO?) - wystawić, zorganizować, zaprezentować, sprzedać, itd. Moim zdaniem to pewna zmiana jakościowa i wypada ją wyartykułować, choćby i płacąc cenę zarzutu o subiektywizm.

Powiązanie, szukanie synergii, pomysł organizacyjny to nowy, coraz bardziej wyodrębniający się aspekt funkcjonowania żywności w systemach jej produkcji, dostawy, promocji i obrotu. To po prostu czynnik sprawczy, tworzący ze zwykłego człowieka na zakupach świadomego nabywcę i usługobiorcę, konsumenta sensu stricte, otwartego na informację i pomoc. To dla handlowca i producenta rzecz nowa, ale nie niezauważona. Targi uświadomiły mi, że środowisko kreuje swój wizerunak coś na kształt środowiska "żywnosciowców" (sam tłumaczyłbym to słowo jako tych, którzy uczestniczą w całym łańcuchu tworzenia i dostarczania produktu do ręki konsumenta). A w środowisku tym rodzi się nowoczesna wartość dodana, tworzona w wielostronnych systemach tworzenia, dostarczenia, sprzedawania i wiązania żywności z innymi formami konsumpcji.

W ukazaniu tego zjawiska niepomijalną rolę odegrały systemy dystrybucji nowoczesnej, sieciowej. Dla mnie, człowieka handlu nowoczesnego, miło było patrzeć, jak z każdego niemal stoiska emanował pomysł, jakaś propozycja układu z partnerem biznesowym i konsumentem w oparciu o skalę i/lub jakość. A także, że owa myśl nakłada się na nowoczesne systemy sieciowej, masowej, kontrolowanej informatycznie sprzedaży.

Oczywiście było też i to, co jest tradycją Polagra Food: feerie asortymentów, technika produkcji i wspomagania łańcuchów dostaw, etc. - jednym słowem hard ware. Były też znakomite produkty i koncepty sprzedaży produktów niszowych, cymeliów świata żywności. Ale nie to dawało ducha tym targom - dawała go myśl i ujmowanie żywności w systemy. To bardzo ważne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH