Polaków odstraszają ceny luksusowej żywności

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez grupę IQS na zlecenie Lidl Polska, większość Polaków kupuje luksusową żywność raz na miesiąc lub rzadziej. Konsumentów odstrasza potencjalna cena produktów (77 proc.), ograniczona dostępność (21 proc.) oraz niewiedza na temat ich przygotowania (17 proc.).
POWIĄZANE TEMATY
- Kaufland planuje remodeling. Za część sklepów będzie odpowiadać PA Nova
- Koszyk cen: Zakupy w sklepach franczyzowych są droższe o 50-130 zł od tych robionych w hipermarketach i dyskontach
- Gazetki reklamowe: Lidl i Blix rozszerzają współpracę
- Były prezes Tesco Polska produkuje dziczyznę. "Realizuję swoje marzenia i pasje"
Wśród produktów uznawanych przez polskich konsumentów za luksusowe znalazły się m.in.: kawior (85 proc.), homary (85 proc.), trufle (72 proc.) i krewetki (53 proc.) oraz kiełbasa z dziczyzny (58 proc.). Zaliczamy do nich także żywność ekologiczną (41 proc.) – szczególnie często jest to opinia kobiet (47 proc. vs. 35 proc. mężczyzn) i mieszkańców największych miast (50 proc.). Co ciekawe, Polacy częściej za luksusowe uznają produkty wyprodukowane w kraju (16 proc.), a nie zagraniczne (12 proc.). Opinia ta przeważa wśród osób kupujących bardzo często artykuły spożywcze premium.
Mimo że Polakom luksusowe produkty nadal kojarzą się z wysokimi cenami i ograniczoną dostępnością, wzrost zainteresowania takimi artykułami jest istotnie zauważalny. Świadczy o tym chociażby rosnąca liczba specjalistycznych blogów i telewizyjnych programów kulinarnych. Potencjał segmentu premium dostrzegła także sieć Lidl, która po raz kolejny proponuje klientom ofertę Deluxe.
- Konsumenci coraz odważniej sięgają po artykuły dotychczas kojarzone jako wyjątkowe i tylko dla wybranych. Nasi klienci poszukują inspiracji kulinarnych i chętnie próbują nowych smaków, natomiast dla nas ważne jest, aby w naszej ofercie mogli znaleźć produkty wysokiej jakości w przystępnej cenie. Właśnie dlatego kolejny raz wprowadzamy do sklepów ofertę Deluxe, w której znajdą się m.in. perliczka świeża, daktyle suszone Medjool, wędzony filet z piersi kaczki, wyśmienite sery i doskonałe wędliny, w tym szynka parmeńska wskazana jako produkt luksusowy przez 46 proc. badanych – mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.
Jak pokazuje raport, najchętniej sięgamy po produkty luksusowe przed specjalnymi okazjami. Prawie połowa badanych (48 proc.) kupuje je na święta – Boże Narodzenie i Wielkanoc. - Zaobserwowaliśmy tę tendencję, dlatego pierwsze produkty Deluxe wprowadzimy do sprzedaży już w listopadzie. W kolejnych tygodniach oferta będzie się zmieniała, dzięki czemu nasi klienci będą mieli możliwość spróbowania wielu wyjątkowych, delikatesowych produktów, które na co dzień dostępne są głównie w sklepach specjalistycznych i delikatesach, tylko w największych polskich miastach – dodaje Anna Biskup.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)