REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Politycy krytykują sieci handlowe. Mają powody?

  • Autor: wyborcza.biz
  • Data: 05-09-2012, 10:20

Większość naszych polityków uważa, że sieci handlowe to złodzieje, którzy okradają polskie państwo, a dzięki różnego rodzaju trikom płacą podatki w krajach, w których mieszczą się ich centrale, przy wykorzystaniu metod optymalizacji podatkowej - czytamy w serwisie wyborcza.biz.

REKLAMA

Czerwiec 2006, kongres PiS, Jacek Kurski: Jak zdobyć pieniądze dla nauczycieli, lekarzy i górników? - pytał. - To bardzo proste - przekonywał. - 5 mld zł transferują hipermarkety, które rzekomo nie mają żadnych zysków. Czemu akurat 5 mld? - Bo jakaś suma musi być - odpowiadał rozbrajająco Kurski "Gazecie Wyborczej".

Lipiec 2009, szef klubu PSL Stanisław Żelichowski mówi PAP: - Proponujemy sprawdzenie, dlaczego wielkie sieci handlowe w Polsce wykazują rentowność na poziomie 1 proc. i od tej rentowności płacą podatki, a te same sieci we Francji, w Niemczech mają rentowność od 10 do 17 proc. To co - w Polsce pracują charytatywnie? Trzeba to sprawdzić.

Oczywiście pan poseł raczył porównać rentowność (polskie markety) z marżą (zachodnie markety). Stworzył tym samym bon mot efektowny, aczkolwiek nieprawdziwy. Sklepy spożywcze mają bardzo niską rentowność, czy to Berlin, Paryż czy Warszawa. Rentowność wynosi tutaj 2-3 proc. - i tyle. Sprzedaje się dużo, zarabia mało. Taki biznes.

Lipiec 2012, poseł Roman Kaczor (PO): Niepokojące są doniesienia prasowe, jakoby Tesco i Biedronka podatki odprowadzały do swoich rodzinnych krajów, narażając tym samym Polskę na straty.

To jak to jest z tymi podatkami? Według danych Ministerstwa Finansów 20 największych sieci handlowych w kraju - zeznania CIT-8 za ubiegły rok - osiągnęły 3 mld 892 mln zł dochodu i zapłaciły 709 mln zł należnego podatku CIT. Do tego doszły 2 mld zł do budżetu państwa z tytułu podatku od towarów i usług (VAT).

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • cos tam wiem 07-09-2012, 10:43:
No tak takie zyski wykazują bo:
pieniądze zyskane wydawane są nowe inwestycje i remonty sklepów, wywożona jest gotówka za granicę za opłatę za logo itd. Ściema jakich mało, jakby tak mało zarabiali, to by się tak szybko sieci nie rozwijały. To co przedstawione, a to co ukryte to ogromna różnica.
  • klient 06-09-2012, 08:52:
Szkoda słów na art. sponsorowany.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH