REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polki lubią zakupy, ale podchodzą do nich racjonalnie

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 05-03-2015, 10:23
Polki lubią zakupy, ale podchodzą do nich racjonalnie
fot. Fotolia

Moda jest dla Polek ważna, chętnie poszukują informacji o nowych trendach. Interesują się sportem, jednak chętniej niż mężczyźni biorą udział w wydarzeniach kulturalnych - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

REKLAMA

Polki robiąc zakupy chętnie korzystają z promocji, jednak towarzyszy temu duży racjonalizm. Wśród osób scharakteryzowanych jako "oszczędni, racjonalni" kobiety stanowią 62 proc. Oznacza to, że kobiety częściej niż mężczyźni wybierają produkty promowane, w dużej mierze korzystają z promocji w branży spożywczej i na bieżąco śledzą tam oferty promocyjne, a także częściej odwiedzają dyskonty.

- Przewaga postawy racjonalnej wśród robiących zakupy Polek wynika z tego, że to przeważnie panie są odpowiedzialne za domowy budżet i jego planowanie, a także za decyzje zakupowe w takich obszarach jak produkty spożywcze, wyposażenie domu czy ubrania dla siebie i rodziny. I chociaż Polki zakupy lubią, rzadko pozwalają sobie na ekstrawagancje. W przypadku produktów spożywczych, producenci wiedzą, że powinni uwzględniać przede wszystkim opinie kobiet, bo to one najbardziej się nimi interesują - mówi Agata Tkaczyk z ARC Rynek i Opinia.

Wprawdzie, niezależnie od płci, najbardziej popularnymi rodzajami promocji są: obniżka ceny produktu lub usługi oraz większa ilość produktów za tą samą cenę, to jednak kobiety znacznie częściej niż mężczyźni korzystają z promocji polegającej na otrzymaniu dodatkowego produktu lub usługi gratis przy zakupie jednego produktu/ usługi.

- Rozwaga Polek w wydawaniu pieniędzy nie oznacza bynajmniej ich braku wrażliwości na modę i nowe trendy. O ile większość Polaków uważa, że zna się na modzie, to kobiety częściej niż mężczyźni stosują swoją znajomość trendów praktyce. Trzeba pamiętać, że często kupują odzież i obuwie także dla swoich bliskich. Naprzeciw tej potrzebie bycia modnym przy ograniczonym budżecie wychodzą outlety, stad ich duża popularność wśród pań - mówi Agata Tkaczyk z ARC Rynek i Opinia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH