Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Polomarket otwiera 400. sklep w Polsce

Sieć Polomarket otworzy 21 czerwca w Kołobrzegu, przy ul. Grzybowskiej 8a swój 400. sklep na polskim rynku. Placówka będzie przykładem nowego systemu identyfikacji wizualnej i wyposażenia dla sklepów Polomarket, nad którym firma pracowała w ostatnich miesiącach.

Polomarket otwiera 400. sklep w Polsce
Sieć Polomarket otworzy 21 czerwca w Kołobrzegu, przy ul. Grzybowskiej 8a swój 400. sklep na polskim rynku

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 07-06-2013, 11:37

W 2013 r. sieć otworzyła sklepy, m.in. w Szczecinku, Grudziądzu, Sępólnie Krajeńskim, Bydgoszczy, a w planach są otwarcia w Nysie, Nieporęcie, Lubrańcu, czy Kołobrzegu.

Przypomnijmy, że kilka tygodni temu władze sieci Polomarket poinformowały, że przygotowały nową strategię dla firmy na lata 2013-2016, która zakłada niemal podwojenie przychodów, rozwój organiczny i akwizycje. Operator chce także wprowadzić nowy system identyfikacji wizualnej oraz odświeżone logo.


Na koniec roku 2016 sieć Polomarket chce osiągnąć 6 mld zł przychodów netto, podczas gdy w 2012 przychody sieci wyniosły ponad 3,5 mld zł. Firma chce tego dokonać głównie poprzez rozwój organiczny. Od początku roku 2013 Polomarket uruchomił dziewięć nowych sklepów (w 2012 r. uruchomił 56 placówek) i niebawem otworzy swoją 400 placówkę. Sieć nie wyklucza jednak fuzji, przejęć, rozważa także budowanie szerszej grupy kapitałowej.

Firma chce poprawić efektywność systemu logistycznego i otwierać kolejne magazyny. Polomarket ma obecnie dwa nowoczesne centra logistyczne i cały czas doskonali proces dystrybucji towarów. Budowa kolejnych centrów logistycznych zoptymalizuje czas dotarcia produktów do sklepów, a zaoszczędzony kapitał pozwoli wypracować jeszcze bardziej konkurencyjną ofertę.

Polomarket zapowiada rozwój asortymentu i w dalszym ciągu duży nacisk będzie kładła na rozwój marki własnej. Zdaniem władz spółki „przekroczenie 20 proc. udziału produktów private label w sprzedaży w roku 2012, potwierdza ich wysoką jakość i atrakcyjność dla klienta."

W II kw. 2013 r. firma zaprezentuje nowy system identyfikacji wizualnej oraz odświeżone logo. Sala sprzedaży stanie się bardziej przyjazna dla klienta. Wyposażenie i układ sklepów zostaną zmodyfikowane tak, aby miejsce zakupów stało się optymalnie przestronne i nowoczesne.
Odpowiedzialnym za wdrożenie strategii jest nowo powołany zarząd spółki Polomarket. 15 listopada 2012 r. Rada Nadzorcza powołała nowy zarząd spółki Polomarket. Prezesem zarządu został Marcin Sowa.

Władze sieci dodają, że „mimo zauważalnego spowolnienia gospodarczego zarząd sieci Polomarket z optymizmem patrzy w przyszłość. Sieć zwiększa swoją siłę zakupową i cały czas rozwija relacje z dostawcami."

Przychody netto sieci Polomarket w 2012 r. wyniosły ponad 3,5 mld zł, a wypracowany wynik EBITDA był najwyższy w historii. Za kwotę blisko 200 mln zł Grupa otworzyła 56 nowych supermarketów i zamknęła rok 2012 liczbą 385 placówek. Na koniec roku 2016 firma chce osiągnąć 6 mld zł przychodów netto.

Sieć Polomarket została założona 15 lat temu, wtedy liczyła 27 sklepów. Dziś Polomarket to prawie 400 nowoczesnych placówek obecnych zarówno w małych, jak i dużych miastach na terenie całej Polski. Miesięcznie sklepy sieci odwiedza ponad 14 milionów Polaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Polomarket RSS ALERT    /    rozw RSS ALERT    /    nowe sklepy sieci Polomarket RSS ALERT    /    inwestycje sieci Polomarket RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.88.161.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.