Polomarket rezygnuje z foliowych opakowań zbiorczych
W związku z dyrektywą unijną z 30 maja 2018 r. w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych Polomarket rezygnuje z foliowych opakowań zbiorczych.

Celem dyrektywy unijnej w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych jest zapobieganie wpływowi opakowań i odpadów opakowaniowych na środowisko lub zmniejszenie takiego wpływu, a co za tym idzie - zapewnienie wysokiego poziomu ochrony środowiska. Jednym z proponowanych działań jest zwiększenie udziału opakowań wielokrotnego użytku i jednocześnie ograniczenie tych nienadających się do recyklingu. Na przyjazne środowisku rozwiązania w tym obszarze zdecydowała się również sieć supermarketów Polomarket.
- 85 proc. produktów marki własnej Polomarketu oraz ponad połowa wszystkich naszych produktów pakowanych jest teraz w zbiorcze opakowanie wykonane z tektury. Do tej pory korzystaliśmy z opakowań foliowych. Nowe kartony są ekologiczne i po opróżnieniu podlegają recyklingowi. Są one zresztą nie tylko bardziej przyjazne dla środowiska, ale również umożliwiają personelowi sklepu szybsze rozłożenie towaru. – mówi Jarosław Brudnicki, dyrektor zakupów i marketingu, członek zarządu w Polomarkecie. - Planujemy kontynuować wdrażanie proekologicznych rozwiązań i na bieżąco redukować opakowania z tworzyw sztucznych.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.