Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Polomarket-Stokrotka: Możliwa pełna konsolidacja

Dwie z największych, krajowych sieci supermarketów Stokrotka i Polomarket zawarły porozumienie dotyczące nawiązania współpracy handlowej poprzez utworzenie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o. Umowa daje obu stronom możliwość sprawdzenia i oswojenia się z partnerem przed podjęciem dalszych kroków integracyjnych.

Polomarket-Stokrotka: Możliwa pełna konsolidacja
Polomarket, fot. Polomarket

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 05-05-2015, 20:05

Porozumienie podpisane przez Stokrotkę i Polomarket, to z jednej strony racjonalne posunięcie mające na celu podniesienie konkurencyjności obu sieci, a z drugiej prawdopodobnie wstęp do dalszego zacieśniania współpracy i całkowitej konsolidacji biznesów. 

Do podjęcia współpracy skłoniła oba podmioty trudna sytuacja rynkowa i niesprzyjające czynniki makroekonomiczne. Wszystkie sieci detaliczne działające na krajowym rynku zmuszone są do poszukiwania różnych pomysłów na efektywne działanie w niezwykle konkurencyjnym otoczeniu.

Przykładem tego typu koncepcji jest m.in. powołany kilkanaście miesięcy temu przez Grupę Bać-Pol, sieci Piotr i Paweł, Topaz i Polomarket projekt Grupy Handlowej PL Plus. W ramach tej spółki dystrybutorzy pracują nad rozwojem m.in. produktów pod marką własną. Nie wiadomo jak współpraca Stokrotki i Polomarketu wpłynie na dalszą kooperację tej ostatniej firmy z GH PL Plus. Szczególnie, że w umowie między Polomarketem i Stokrotką jednym z celów strategicznych jest praca nad rozwojem wspólnego portfolio produktów private label.

Przedstawiciele sieci Stokrotka poinformowali serwis portalspozywczy.pl, że „zawarte porozumienie handlowe wywrze pozytywny wpływ na poprawę konkurencyjności Stokrotki, umożliwi zwiększenie tempa jej rozwoju i pozwoli na uzyskanie efektu skali. Przyniesie ono również wiele korzyści obecnym i przyszłym klientom naszych supermarketów i marketów. Stokrotka będzie bowiem w stanie zaproponować im jeszcze lepszą ofertę asortymentową w korzystniejszej cenie regularnej oraz atrakcyjniejsze promocje.”

Dodali, że „zawarte porozumienie handlowe będzie mieć pozytywny wpływ na pozycję konkurencyjną obu udziałowców: Stokrotki i Polomarketu. Efekty jego realizacji będzie można obserwować w przyszłości”.

Jednocześnie przedstawiciele sieci podkreślili, że „zawarte porozumienie nie dotyczy innych podmiotów” i obejmuje jedynie Stokrotkę i Polomarket.

Obecnie pod logo Polomarket i Stokrotka funkcjonuje 535 sklepów detalicznych o łącznych obrotach rocznych przekraczających 4,1 mld zł netto. To skala, która według analityków daje możliwość efektywnego konkurowania na rynku z największymi graczami. Wynik ten plasuje nowy podmiot na progu TOP10 największych sieci handlowych w Polsce.

więcej informacji:

Polomarket RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT    /    Emperia RSS ALERT    /    Emperia Holding RSS ALERT    /    Polskie Supermarkety RSS ALERT    /    Bać-Pol RSS ALERT    /    Topaz RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    Grupa Handlowa PL Plus RSS ALERT    /    GH PL Plus RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • stawiam na Polskę 2015-05-06 13:29:41
    W końcu obudziły się i polskie sieci. Do boju;)
  • s 2015-05-07 09:00:45
    niom, mądry i łatwy do przewidzenia ruch - podbijają wartość przed sprzedażą
  • ja 2015-05-07 14:48:18
    a na koniec wszycho łyknie one of the portugal empire member in poland, albo jaki fundusz i zaorane.
  • niebonie 2015-05-08 14:55:11
    teraz wylania sie powod zalozenia sieci Mila. Nie kazdy zgadzal sie z nowa \"strategia\". Polo pojdzie pod mlotek?
  • Trzymam kciuki! 2015-06-22 13:00:41
    Powiem tak: jeśli to zadziała i polska (nie tylko z nazwy) sieć ma lepiej konkurować z zagranicznymi podmiotami, to jestem zdecydowanie za. Trzymam kciuki!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.122.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.