Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polscy gracze e-commerce także ruszyli do przedświątecznej ofensywy w walce o klienta

  • Autor: pr
  • Data: 26-11-2012, 10:45

Już od kliku lat w listopadowy poniedziałek tuż po Świecie Dziękczynienia, amerykańskie sklepy internetowe przeżywają prawdziwe oblężenie. Według IBM, podczas ubiegłorocznego „Cyber Monday" - 28 listopada sprzedaż online wzrosła o 33 proc. w porównaniu do "cyfrowego" poniedziałku w roku 2010. Atrakcyjne rabaty czy darmowa dostawa towaru kuszą konsumentów - według danych comScore, wydali oni podczas ostatnich poniedziałkowych zakupów 1,25 biliona USD. Tego dnia, atrakcyjne zniżki oferują również sklepy internetowe w innych krajach. Polscy gracze e-commerce także ruszyli do ofensywy w walce o klienta w najgorętszym okresie e-handlu w roku.

Cyfrowy poniedziałek, który w tym roku przypada na 26 listopada, na stałe zagościł w świadomości sprzedających i kupujących w 2005, kiedy amerykańska Krajowa Federacja Detalistów (National Retail Federation), odnotowała znaczący wzrost sprzedaży w sieci pierwszego dnia po Święcie Dziękczynienia. Podczas, gdy "czarny" piątek ("Black Friday") przypadający na 23 listopada, jest zarezerwowany dla promocji w sieciach handlowych i tradycyjnych sklepach, "Cyber Monday" upływa pod hasłem wielkiego święta e-commerce. Szacunki Forrester Research mówią, że wartość świątecznego detalicznego e-handlu w USA sięgnie w tym roku aż 27 mld dolarów.

- Oszczędność czasu i pieniędzy oraz wygoda to najczęściej wymieniane przez konsumentów zalety zakupów przez Internet. W czasach powszechnego dostępu do sieci i coraz bogatszej oferty e-sklepów, dni takie jak "cyfrowy" poniedziałek, umożliwiające nabycie produktów w atrakcyjnych cenach, stały się nieodłącznym elementem w planowaniu zakupów - mówi Piotr Majcherkiewicz, prezes zarządu Gruper.pl.

Już na kilka dni, a nawet tygodni przed cyfrowym poniedziałkiem rozpoczyna się wielkie odliczanie. Konsumenci mają również możliwość śledzenia trendów i porad dotyczących wybranych produktów i najlepszych ofert na specjalnych serwisach internetowych takich jak np.: cybermonday2012.com, bestcybermonday.com, salescybermonday.us, cybermondayexclusivedeals.com czy cybermondayonlinedeals.com. Jak wskazują zeszłoroczne dane z raportu IBM na temat "Cyber Monday", większość z klientów dokonała zakupów między godziną 11 a 14. Handlowcy starają się więc na bieżąco śledzić aktywność internautów na swoich witrynach i dostosowywać ofertę do zakupowego rytmu odbiorców.

Swój odpowiednik "Cyber Monday" w kalendarzach mają również takie kraje jak Niemcy, Francja czy Wielka Brytania. Okres przedświątecznej gorączki to jednak czas wzmożonej pracy dla branży e-commerce na całym świecie, także w Polsce. Co prawda "cyfrowy" poniedziałek nie jest w polskim e-commerce równie popularny jak w Stanach Zjednoczonych, jednak okres przedświąteczny generuje wyraźnie większy ruch w sieci. W ofercie sklepów internetowych nie zabraknie propozycji przygotowanych specjalnie z myślą o zbliżającym się Bożym Narodzeniu.

- Jak wynika z ostatniego badania Deloitte wśród najpopularniejszych prezentów, jakie chcieliby otrzymać Polacy znalazły się książki, gotówka, kosmetyki, perfumy, odzież czy biżuteria a także elektronika, bilety na wycieczki, czy bony podarunkowe - mówi Piotr Majcherkiewicz. - Te ostatnie zyskują coraz większą popularność także w Polsce, dzięki dostępności takich aplikacji jak chociażby Bonbonier, które umożliwiają wręczenie bonu podarunkowego znajomemu za pośrednictwem Facebooka - dodaje.

Badania Deloitte pokazują również, że chętniej niż mieszkańcy innych krajów Europy, wykorzystujemy Internet jako źródło ofert świątecznych prezentów. Aż 95 proc. respondentów wskazało wyszukiwarki i porównywarki internetowe, jako źródło wiedzy pomocne przy planowaniu świątecznych zakupów. Natomiast 44 proc. badanych zadeklarowało, że gwiazdkowe prezenty zakupi właśnie za pośrednictwem Internetu.
Tylko w ubiegłym roku Polacy wydali na e-zakupy 4,5 mld euro (Raport Centre for Retail Research). W obecnym roku suma ta może być nawet o 1,1 mld wyższa. Szczególnie w okresie przedświątecznym rynek e-handlu osiąga największy ruch i obroty w roku. To nie tylko czas przedświątecznej gorączki zakupów i wyzwanie dla poszukujących odpowiedniego prezentu, ale również ogromne wyzwanie dla właścicieli e-sklepów.

- Skorzystanie z oferty platform takich jak Gruper może być dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy chcą wykorzystać potencjał handlowy okresu przedświątecznego. Wsparcie doświadczonego partnera zapewni zarówno dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, jak i bezpieczeństwo oraz odpowiedni system technologiczny - mówi Mariusz Kaźmierczak, dyrektor sprzedaży i marketingu, członek zarządu Gruper.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH