Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polscy internauci coraz częściej mówią o Amazonie – raport IMM

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-05-2016, 11:49
Polscy internauci coraz częściej mówią o Amazonie – raport IMM
W dyskusjach polskich internautów marka sklepu pojawia się dziś blisko trzy razy częściej niż przed rokiem.

Amazon ogłosił, że polskie firmy będą mogły sprzedawać swoje produkty na jego platformie. I choć Polska nadal czeka na otwarcie pełnej krajowej wersji sklepu, to w dyskusjach internautów marka sklepu pojawia się dziś blisko trzy razy częściej niż przed rokiem. Najwięcej wpisów i komentarzy na temat giganta e-commerce pojawia się na Facebooku i Twitterze, choć olbrzymią rolę odgrywa także YouTube – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów.

Autor badania Łukasz Jadaś z IMM informuje, że w filmach i komentarzach pod komentarzami Polacy wymieniają się m.in. interesującymi ofertami i okazjami cenowymi prosto z zagranicznych wersji sklepu. Największe zainteresowanie Polaków w związku z firmą nadal przyciąga czytnik e-booków Kindle.

IMM przeanalizował publikacje o firmie zamieszczone o 1 stycznia 2015 roku do końca kwietnia 2016. Aż 75 proc. komentarzy w mediach społecznościowych, których autorzy użyli słów nacechowanych emocjonalnie, ma pozytywny wydźwięk, czyli przychylnie odnosi się do marki Amazon. Publikacje pozytywne najczęściej odnoszą się do atrakcyjnych zdaniem internautów ofert dostępnych w sklepie. Polacy chwalą także obsługę klienta, czytniki Kindle czy wprowadzane przez firmę rozwiązania technologiczne.

Tematyka opublikowanych przez Polaków wpisów krytycznych najczęściej dotyczyła Amazona jako pracodawcy. Kwestie zatrudnienia to jeden z motorów dyskusji w kontekście tej marki.

WOKÓŁ PRACOWNIKA

Od 1 stycznia 2015 roku Polscy internauci wymieniali markę "Amazon" w dyskusjach blisko 190 tysięcy razy. Szczyt dyskusji przypadł na styczeń i luty 2016, kiedy o platformie handlowej wspominano w 18 tysiącach wpisów, czyli 2,5 razy częściej niż rok temu.

Miało to związek głównie z zapowiedziami firmy o planach zatrudnienia w Polsce ponad 1000 osób do końca 2016 roku. Chodzi o pracowników w trzech centrach logistycznych znajdujących się pod Poznaniem i Wrocławiem, w Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku, a także w biurze Amazon Web Services w Warszawie.

Powodem podwyższonego zainteresowania Amazonem w tym okresie były też akcje protestacyjne polskich i niemieckich pracowników firmy. W samym styczniu słowa "strajk" lub "protest" pojawiły się w komentarzach na temat firmy ponad 300 razy. Dla porównania, w tym samym czasie dokonaniem zakupu w Amazonie chwalono się w polskojęzycznych mediach społecznościowych ponad 1000 razy.

Facebookowe strony "Pracownicy Amazon" i "Solidarność Pracowników Amazon Polska" to jedne z największych internetowych społeczności skupiających osoby zatrudnione w koncernie. Skupiają łącznie niecałe 2000 osób, lecz aktywne promowanie akcji protestacyjnych w mediach społecznościowych pomogło im wpłynąć na kształt dyskusji na temat Amazona w Polsce.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pokal 13-05-2016, 12:25:
Zbojkotować tego Amazona! Niedość, że nie szanują pracowników, to jeszcze podatku handlowego nie zpałacą! Niech się wynoszą tam ską przyszli!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 425) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.