Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polscy konsumenci najbardziej oczekują promocji typu 2 w cenie 1

  • Autor: Mondey News
  • Data: 03-08-2017, 08:17
Polscy konsumenci najbardziej oczekują promocji typu 2 w cenie 1
fot. shutterstock

Raport „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017” wykazał, że drugi artykuł gratis to najwyżej ceniony rodzaj rabatu wśród konsumentów. Wskazało go aż 44% ankietowanych w kategorii Produkty Spożywcze.

W badaniu zleconym przez Grupę AdRetail na pytanie, które z promocji w kategorii Produkty Spożywcze są najbardziej atrakcyjne, aż 44% badanych wskazało na 2 artykuły w cenie 1. Według Katarzyny Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzającej firmy badawczej Mobile Institute, ten rodzaj okazji komunikuje łatwo policzalne korzyści. Dlatego wyjątkowo zachęca do spontanicznego kupowania 2 sztuk danego produktu. Natomiast, obniżki procentowe wymagają większych porównań z konkurencją, aby obliczyć, czy dana oferta jest faktycznie opłacalna.

– W branży spożywczej promocja 2 produkty w 1 cenie szczególnie się sprawdza, ponieważ na co dzień konsumujemy więcej żywności, niż artykułów z innych kategorii. Robienie zapasów jest dla nas korzystne, oczywiście w przypadku pożywienia, które nie psuje się szybko, np. przyprawy lub suche makarony. Warto również zwracać uwagę na datę przydatności takich towarów, aby nie były przeterminowane. Dopiero wówczas możemy mieć pewność, że optymalizujemy nasze wydatki. W ten sposób, sieci nakłaniają konsumentów do nabywania produktów, których inaczej by nie kupili – stwierdza Michał Rosiak z Grupy AdRetail.

Na podobnym poziomie znalazły się aż 3 rodzaje promocji, tzn. drugi i kolejne produkty w niższej cenie – 23%, wielopaki – 22% oraz sezonowe lub tematyczne okazje i wyprzedaże – 20%. Zdaniem Katarzyny Czuchaj-Łagód, wskazania rzędu 20-23% to dość wysokie wyniki, biorąc pod uwagę, że nie wszystkie okazje są równie często spotykane na rynku. Natomiast, konsumenci raczej szybko przyzwyczajają się do istniejących możliwości i uczą się je wykorzystywać.

– Tymczasem, zniżki w ramach karty lojalnościowej sklepu lub marki są najmniej istotne dla konsumenta. W kategorii Produktów Spożywczych wybrało je 18% badanych. Klienci wciąż są podejrzliwi wobec takiej możliwości, bo niechętnie podają swoje dane osobowe w celu założenia konta w programie lojalnościowym. W przyszłości sytuacja może ulec zmianie, dzięki social login, które ułatwią proces rejestracji. Lęk przed pozostawianiem informacji o sobie zniknie, gdy wystarczą dane już udostępnione w social mediach – przewiduje Michał Rosiak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 062) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH