Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Polscy konsumenci szczególnie doceniają promocje w kategoriach zdrowie i uroda

- Z danych, prezentowanych w raporcie „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”, wynika, że klienci oceniają ogólnodostępne promocje na mocną 4, w skali od 0 do 5. Ponadto, badanie zrealizowane na zlecenie sieci AdRetail, wykazało, że najwyżej notowane są okazje w segmencie zdrowie/uroda. Zyskały one 3,91 punktów. Produkty spożywcze na poziomie 3,81 i Elektronika z wartością 3,79 zdobyły średnie wyniki pod względem organizowanych akcji promocyjnych. Z kolei najsłabiej wypadła kategoria Dom. Respondenci przyznali jej ocenę 3,7 - informuje mondaynews.pl.

Polscy konsumenci szczególnie doceniają promocje w kategoriach zdrowie i uroda
fot. shutterstock

Autor: mondaynews.pl
Data: 06-09-2017, 09:53

Zdaniem Sebastiana Starzyńskiego, prezesa instytutu badawczego ABR SESTA, satysfakcja konsumentów z promocji poniżej 3 punktów na 5 możliwych, oznaczałaby obojętność na promocje lub wręcz ich negatywną ocenę. Rynek musiałby więc zareagować zwiększeniem atrakcyjności rabatów bądź inną mechaniką promocji. Z kolei, wynik bliski 5 świadczyłby o tym, że obniżki są zbyt wysokie. To przeczyłoby ich głównemu założeniu, jakim jest zwiększanie sprzedaży, a nie kierowanie całych zakupów na bonifikaty. Ponadto, zbyt wysoka ocena wskazywałaby, że panuje wojna promocyjna między największymi graczami, ale takie batalie są bardzo wyniszczające i szybko się kończą. Zatem 4 dowodzi temu, że mamy równowagę na rynku. 

– Ogólna ocena promocji pokazuje, że sieci i marki coraz lepiej znają oczekiwania konsumentów. Tę wiedzę stale poszerza rozwój technologii. Dzięki niemu, wskaźnik zadowolenia z rabatów powinien stale rosnąć. Jednocześnie będą pojawiały się nowe sposoby zachęcania ludzi do zakupów, nieoparte na obniżkach cen. W ciągu najbliższych 10 lat rola zniżek przestanie być tak ważna, jak obecnie. Istotniejsze stanie się oferowanie klientowi np. pełnej informacji o produkcie w postaci tekstu, wideo czy animacji. Ponadto kupujący będzie oczekiwał większej pomocy w wyborze artykułu i prezentacji alternatywnych produktów, które spełnią jego wymagania ¬– mówi Michał Rosiak z Sieci AdRetail.

Sebastian Starzyński twierdzi, że nadal będą dominować znane obecnie techniki promocyjne, tj. m.in. obniżki, powiększenie opakowań przy zachowaniu starej ceny, dołączanie gratisów, a także wielopaki, w których produkty kosztują mniej, niż sprzedawane pojedynczo. Sieci i marki wciąż będą organizowały konkursy i loterie oraz tworzyły programy lojalnościowe. Zmieniają się technologie realizacji okazji zakupowych, ale zasady działania pozostaną te same. Za kilka lat coraz bardziej widoczne będzie nastawienie na ekologiczność i naturalność produktów. Rynek powinien odpowiedzieć na to, że świadomość konsumentów rośnie. Pojawią się też projekty gamifikacyjne lub jednorazowe gry, które będą mocniej angażować klientów, niż zwykłe promocje. Ponadto, rozwinie się istniejący już trend omijania obecnych kanałów dystrybucji na rzecz dostaw bezpośrednich do domów klientów.  – Amerykańskie sieci handlowe testują nowe sposoby dostarczania produktów do prywatnych posesji, np. bezpośrednio do ogrodu kupującego. Wykorzystują do tego drony i stacje odbiorcze, na wzór paczkomatów. Szybkie doręczanie artykułów nie wiąże się z promocjami, ale może zwiększać sprzedaż i podnosić popularność danego sklepu. Przewiduję, że w przyszłości to udogodnienie dla klientów będzie częściej spotykane, niż obniżki cen. Rabaty oczywiście całkiem nie znikną, ale ich zastosowanie zostanie ograniczone. Będą ułatwiały planowanie zakupów. Przecenione produkty zaczną być łączone w taki sposób, aby spełniać cele konsumentów, np. tworzyć gotowe zestawy obiadowe – dodaje Michał Rosiak. 

więcej informacji:

promocje RSS ALERT    /    ABR Sesta RSS ALERT    /    Sebastian Starzyński RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.176.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.