Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polscy producenci żywności, chcąc wejść do Hiszpanii, powinni szukać nisz rynkowych

  • Autor: BW; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-04-2016, 10:30
Polscy producenci żywności, chcąc wejść do Hiszpanii, powinni szukać nisz rynkowych
fot. shutterstock

Polscy producenci żywności chcący wejść na rynek w Hiszpanii mogą szukać nisz rynkowych. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Madrycie podkreśla, że ważne jest znalezienie niszy na hiszpańskim rynku, na którym zachowania konsumentów zmieniały się wyraźnie w ciągu ostatnich 10 lat.

Podróżujący Hiszpanie stali się bardziej „globalni”, a na półkach hiszpańskich supermarketów pojawiły się w większej ilości produkty z różnych stron świata.

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Madrycie wskazuje, że hiszpańska oferta przetworzonych warzyw i owoców jest w coraz większym stopniu uzupełniana przez produkty pochodzące z importu, co jest efektem zmiany gustów konsumenckich i coraz większego otwarcia się Hiszpanów na nowe produkty. Swoje miejsce na rynku znalazły już artykuły rolno-spożywcze z Włoch, Francji, Niemiec czy Wielkiej Brytanii, natomiast brak jest właściwie wyrobów z Polski.

WPHI w Madrycie zaznacza, że w Hiszpanii nadal istnieją nisze rynkowe, które mogłyby być wykorzystane przez polskich producentów np. na hiszpańskim rynku w niewielu asortymentach dostępne są mrożone owoce.

- Wynika to głównie z przeświadczenia Hiszpanów, iż mrożone produkty nie są w pełni wartościowe odżywczo czy smakowo, przekonanie, które dzięki innowacyjnym technologiom głębokiego mrożenia zostało obalone. W przypadku wprowadzania mrożonek na hiszpański rynek, polscy producenci mogliby rozważyć np. rozmowy z sieciami handlowymi typu Sirena oraz innymi odbiorcami – wskazuje WPHI w Madrycie w materiałach przesłanych serwisowi portalspozywczy.pl.

- Wciąż istnieją też nisze rynkowe, jak chociażby soki w smakach innych niż rodzime, bądź niedostępne jeszcze na rynku np. świeżo tłoczone soki jabłkowe. W przypadku soków, jedynymi z nielicznych, które produkowane są tam ze świeżo wyciskanych owoców są soki pomarańczowe i winogronowe. Pozostałe rodzaje soków wytwarzane są w przeważającej większości na bazie koncentratów. Jest to niewątpliwie szansa dla polskich soków ze świeżo tłoczonych jabłek, który to produkt jest nieznany na rynku hiszpańskim – informuje WPHI.

- Dla produkowanego głównie w Katalonii, szampana Cava uzupełnieniem mógłby być z kolei polski cydr musujący. Wprawdzie cydr znany jest Hiszpanom, ale kojarzony jest zwykle z niskiej jakości cydrem mętnym, produktem uzupełniającym kuchnię regionalną z północnej Hiszpanii i nie spożywany jest tak często jak właśnie Cava – dodaje wydział.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 637) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH