Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polscy producenci żywności, chcąc wejść do Hiszpanii, powinni szukać nisz rynkowych

  • Autor: BW; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-04-2016, 10:30
Polscy producenci żywności, chcąc wejść do Hiszpanii, powinni szukać nisz rynkowych
fot. shutterstock

Polscy producenci żywności chcący wejść na rynek w Hiszpanii mogą szukać nisz rynkowych. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Madrycie podkreśla, że ważne jest znalezienie niszy na hiszpańskim rynku, na którym zachowania konsumentów zmieniały się wyraźnie w ciągu ostatnich 10 lat.

Podróżujący Hiszpanie stali się bardziej „globalni”, a na półkach hiszpańskich supermarketów pojawiły się w większej ilości produkty z różnych stron świata.

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Madrycie wskazuje, że hiszpańska oferta przetworzonych warzyw i owoców jest w coraz większym stopniu uzupełniana przez produkty pochodzące z importu, co jest efektem zmiany gustów konsumenckich i coraz większego otwarcia się Hiszpanów na nowe produkty. Swoje miejsce na rynku znalazły już artykuły rolno-spożywcze z Włoch, Francji, Niemiec czy Wielkiej Brytanii, natomiast brak jest właściwie wyrobów z Polski.

WPHI w Madrycie zaznacza, że w Hiszpanii nadal istnieją nisze rynkowe, które mogłyby być wykorzystane przez polskich producentów np. na hiszpańskim rynku w niewielu asortymentach dostępne są mrożone owoce.

- Wynika to głównie z przeświadczenia Hiszpanów, iż mrożone produkty nie są w pełni wartościowe odżywczo czy smakowo, przekonanie, które dzięki innowacyjnym technologiom głębokiego mrożenia zostało obalone. W przypadku wprowadzania mrożonek na hiszpański rynek, polscy producenci mogliby rozważyć np. rozmowy z sieciami handlowymi typu Sirena oraz innymi odbiorcami – wskazuje WPHI w Madrycie w materiałach przesłanych serwisowi portalspozywczy.pl.

- Wciąż istnieją też nisze rynkowe, jak chociażby soki w smakach innych niż rodzime, bądź niedostępne jeszcze na rynku np. świeżo tłoczone soki jabłkowe. W przypadku soków, jedynymi z nielicznych, które produkowane są tam ze świeżo wyciskanych owoców są soki pomarańczowe i winogronowe. Pozostałe rodzaje soków wytwarzane są w przeważającej większości na bazie koncentratów. Jest to niewątpliwie szansa dla polskich soków ze świeżo tłoczonych jabłek, który to produkt jest nieznany na rynku hiszpańskim – informuje WPHI.

- Dla produkowanego głównie w Katalonii, szampana Cava uzupełnieniem mógłby być z kolei polski cydr musujący. Wprawdzie cydr znany jest Hiszpanom, ale kojarzony jest zwykle z niskiej jakości cydrem mętnym, produktem uzupełniającym kuchnię regionalną z północnej Hiszpanii i nie spożywany jest tak często jak właśnie Cava – dodaje wydział.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH