Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska branża e-commerce musi otworzyć się na rynki zagraniczne

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 05-03-2015, 14:35
Polska branża e-commerce musi otworzyć się na rynki zagraniczne
Debata na temat polskiej branży e-commerce, zorganizowana przez Fundację im. Lesława A. Pagi

Choć w Polsce funkcjonuje w tej chwili już ponad 20 tys. e-sklepów, wciąż zdecydowana ich większość swoją ofertę kieruje jedynie do krajowych klientów. Potencjał polskiego rynku jest co prawda spory, jednak wyjście poza jego granice - które w przypadku branży e-commerce jest stosunkowo łatwe - potrafi znacznie przyspieszyć rozwój firmy i wygenerować dodatkowy zysk. Właśnie dlatego polskie przedsiębiorstwa powinny śmielej spoglądać na zagranicznego klienta, niż robią to obecnie - przekonywali we czwartek eksperci od rynku e-commerce, omawiając najnowszy raport Fundacji im. Lesława A. Pagi "E-commerce: Jak sprostać wyzwaniom dynamicznego rozwoju i stać się dominującym graczem?".

Jak wynika z danych Komisji Europejskiej, w latach 2004-2012 odsetek konsumentów dokonujących zakupów w internecie wzrósł ponad dwukrotnie i osiągnął 45 proc. (w Polsce - 30 proc.). W 2012 roku wartość sektora szacowano na 270 mld euro, przy dynamice wzrostu wynoszącej 20 proc. rok do roku. Z kolei eksperci Ecommerce Europe przewidują, że wynoszący 2,2 proc. pod koniec 2013 roku udział e-commerce w europejskim PKB podwoi się przed rokiem 2016 i potroi przed 2020. Według nich Polska jest najszybciej rosnącym rynkiem e-handlu w Unii Europejskiej.

- Polski e-commerce jest wciąż rynkiem niedojrzałym, jego szacowana wartość 7,2 mld euro jest dla porównania niższa niż roczne obroty sieci Biedronka, które w 2014 roku wyniosły 7,7 mld euro. Jednak dzięki silnemu, dwucyfrowemu trendowi wzrostu sytuacja ta ulegnie w najbliższych latach zmianie, czyniąc ten rynek atrakcyjniejszym dla firm z zagranicy oraz wpłynie na intensywniejszą ekspansję krajowych e-sklepów poza Polskę - ocenił Marek Cynowski, pełnomocnik ds. e-commerce w Poczcie Polskiej.

W Polsce od początku transformacji powstało wiele drobnych przedsiębiorstw specjalizujących się w produkcji niszowych produktów, wyróżniających się stylem, jakością, atrakcyjnych cenowo, które mogą być konkurencyjne na europejskim rynku. Jednak większość z tych towarów trafia na rynki zagraniczne za pośrednictwem sieci dystrybucyjnych i pośredników.

Twórcy raportu przekonują, że dużym ułatwieniem dla założenia biznesu w obszarze e-handlu, w porównaniu do handlu tradycyjnego, jest niższy kapitał początkowy oraz mniejsze zasoby potrzebne do rozszerzenia działalności za granicę.

- Pierwszym krokiem powinno być zatem udostępnienie strony sklepu w języku angielskim oraz zaoferowanie dostawy do innego kraju, dostosowanej do potrzeb różnych klientów - mówił Piotr Chabrowski, współautor raportu, ekspert Fundacji im. Lesława A. Pagi.

- Polscy sprzedawcy powinni skupić się na precyzyjnym opisie produktów, uproszczeniu i transparentności procesów kupna i zwrotu towaru. Warto również zainwestować w dobrze zaprojektowane strony www, w technologii RWD (ang. Responsive Web Design), ponieważ coraz więcej klientów dokonuje zakupów poprzez urządzenia mobilne - dodała Iza Wiśniewska, współautorka raportu, ekspertka Fundacji im. Lesława A. Pagi.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH