Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska drugim najatrakcyjniejszym rynkiem dla sieci handlowych

  • Autor: CB Richard Ellis/portalspozywczy.pl
  • Data: 23-11-2010, 15:11
Polska drugim najatrakcyjniejszym rynkiem dla sieci handlowych
Polska jest głównym celem ekspansji sieci handlowych wśród rynków wschodzących

Silny wzrost ekonomiczny wraz z relatywnie małą ilością międzynarodowych sieci handlowych - te właśnie czynniki spowodowały, że Niemcy znalazły się na czele rankingu ekspansji międzynarodowych sieci handlowych w roku 2011. Polska jest obecnie drugim najpopularniejszym rynkiem dla sieci handlowych w całym regionie - ponad 33 proc. pytanych detalistów ma zamiar otworzyć tu nowe sklepy lub rozszerzyć ofertę już istniejących.

Niemcy zachowały swoją wiodącą pozycję jako najbardziej atrakcyjny rynek dla detalistów w całym regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki (EMEA). Jak podaje najnowszy raport firmy CB Richard Ellis, międzynarodowego doradcy do spraw nieruchomości - 41 proc. wszystkich sieci handlowych planuje otwarcie na rynku niemieckim nowych sklepów.

Na trzecim miejscu w rankingu znalazła się Francja (33 proc.), na czwartym Hiszpania (30 proc.), a Wielka Brytania (29 proc.) zamyka wielką piątkę planowanych ekspansji.

Jak wynika z raportu „Aktywność sieci handlowych w regionie EMEA" firmy doradczej CB Richard Ellis Polska jest głównym celem ekspansji sieci handlowych wśród rynków wschodzących, posiada pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej. Nasz kraj w regionie wyróżnia przede wszystkim silna gospodarka oraz stosunkowo mała liczba najlepszej jakości powierzchni handlowych. Rosja i Czechy znalazły się w pierwszej dziesiątce rankingu, zajmując odpowiednio 6 i 7 pozycję. Lista 20 najpopularniejszych rynków obejmuje także Węgry, Bułgarię, Rumunię, Turcję, Ukrainę, Słowację oraz Chorwację.

CB Richard Ellis przewiduje, że trend dotyczący ekspansji na nowe rynki będzie się utrzymywał w związku z poszukiwaniem przez detalistów nowych możliwości rozwoju oraz wzrostu dochodów, jak również z faktem ograniczonych możliwości rozwoju na rynkach rodzimych.

- W związku ze wzrostem zaufania ze strony największych międzynarodowych sieci handlowych do naszego rynku, oczekujemy, że wielu detalistów zacznie aktywnie rozwijać swoje sieci w Polsce. Nadal jednak wielu detalistów obawia się ryzyka związanego z wejściem na nowe rynki, ale niektórzy uważają, że nadszedł najlepszy czas na ekspansję i odkrywanie nowych możliwości - tłumaczy Magda Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CB Richard Ellis.

I dodaje: - Chociaż przewidujemy wzrost podaży nowych powierzchni handlowych, ogólnie plany deweloperów centrów handlowych nadal są ograniczone i mogą wpłynąć na zmianę planów ekspansji sieci handlowych na niektórych rynkach. Reasumując - jeżeli nie będzie dramatycznej zmiany w podaży nowej powierzchni handlowej, nowe sieci pragnące wejść na nasz rynek będą miały ograniczone możliwości wyboru.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH