Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska i polscy producenci powinni położyć większy nacisk na budowę marki

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2016, 15:44
Polska i polscy producenci powinni położyć większy nacisk na budowę marki
Bartosz Urbaniak, członek zarządu Banku BGŻ BNP Paribas fot. BGŻ BNP Paribas

Polska jako kraj, a także polscy producenci muszą kłaść większy nacisk na budowę marki, jej rozpoznawalność, wzmocnienie pozycji i budowanie lojalności dla marki – oceniają przedstawiciele Banku BGŻ BNP Paribas.

- Nasz rynek ma powody do dumy, ponieważ zajmujemy przykładowo pierwsze miejsce w Europie w produkcji drobiu,  drugie miejsce w ziemniakach, Polska jest też liderem w produkcji owoców w Unii Europejskiej. Ale oprócz tego, że ma się dobry i dobrej jakości produkt to potrzebna jest też do tego marka – mówi Bartosz Urbaniak, członek zarządu Banku BGŻ BNP Paribas.

- Przed nami długa droga w temacie marek, bo jesteśmy dopiero na jej początku, a niektórzy mieli nawet setki lat na budowanie marki. My w wielu przypadkach zaczęliśmy po 1989 roku i największym naszym problemem jest anonimowość. Musimy to zmienić, wyzbyć się anonimowości i stworzyć markę nie tylko producentów, ale też stworzyć Polskę jako markę – dodaje.

- Markę buduje się, a raczej budowało się zaczynając od tzw. komina do morza, czyli zaczynając lokalnie, a potem mozolnie przechodząc do globalnie, jednak wraz z erą internetu można już budować markę globalnie bez tak dużego wysiłku – zaznacza również Bartosz Urbaniak.

I podaje przykład napoju Fritz-Kola, który został stworzony i wypromowany w stosunkowo krótkim czasie m.in. dzięki serwisom społecznościowym, odbierając młodych konsumentów Coca-Coli, która jest najwyżej wycenianą marką na świecie i przez lata stworzyła dodatkowo całe portfolio swoich marek.

- Coca-Cola to to przecież tylko woda, cukier i barwniki plus właśnie marka, która jest warta setki miliardów dolarów - mówi Bartosz Urbaniak.

- Marka Fritz-Kola, to też tylko woda z cukrem i barwnikiem, ale stała się bardzo popularna i kosztuje trzy razy więcej niż Coca-Cola. Budowanie marki Fritz-Kola oparło się na stworzeniu wizerunku np. wśród tzw. hipsterów, na „byciu cool” w sieciach społecznościowych – dodaje.   

- Można więc wystartować z marką od zera, niemal bez pieniędzy i podkopać pozycję najsilniejszej marki na świecie jaką jest Coca-Cola (...) Budowanie marki na przykładzie szynki parmeńskiej opiera się z kolei na tradycji, odwołaniu do historii i sięgnięciu po certyfikaty – zaznacza też Bartosz Urbaniak.

 POLSKIE MARKI 

- Produktem, który jest znany wszędzie na świecie jest oczywiście polska wódka np. Wyborowa, Belvedere, czy Chopin, chociaż niekoniecznie należy ona do polskich producentów – mówi Urbaniak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH