REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polska i polscy producenci powinni położyć większy nacisk na budowę marki

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2016, 15:44
Polska i polscy producenci powinni położyć większy nacisk na budowę marki
Bartosz Urbaniak, członek zarządu Banku BGŻ BNP Paribas fot. BGŻ BNP Paribas

Polska jako kraj, a także polscy producenci muszą kłaść większy nacisk na budowę marki, jej rozpoznawalność, wzmocnienie pozycji i budowanie lojalności dla marki – oceniają przedstawiciele Banku BGŻ BNP Paribas.

REKLAMA

- Nasz rynek ma powody do dumy, ponieważ zajmujemy przykładowo pierwsze miejsce w Europie w produkcji drobiu,  drugie miejsce w ziemniakach, Polska jest też liderem w produkcji owoców w Unii Europejskiej. Ale oprócz tego, że ma się dobry i dobrej jakości produkt to potrzebna jest też do tego marka – mówi Bartosz Urbaniak, członek zarządu Banku BGŻ BNP Paribas.

- Przed nami długa droga w temacie marek, bo jesteśmy dopiero na jej początku, a niektórzy mieli nawet setki lat na budowanie marki. My w wielu przypadkach zaczęliśmy po 1989 roku i największym naszym problemem jest anonimowość. Musimy to zmienić, wyzbyć się anonimowości i stworzyć markę nie tylko producentów, ale też stworzyć Polskę jako markę – dodaje.

- Markę buduje się, a raczej budowało się zaczynając od tzw. komina do morza, czyli zaczynając lokalnie, a potem mozolnie przechodząc do globalnie, jednak wraz z erą internetu można już budować markę globalnie bez tak dużego wysiłku – zaznacza również Bartosz Urbaniak.

I podaje przykład napoju Fritz-Kola, który został stworzony i wypromowany w stosunkowo krótkim czasie m.in. dzięki serwisom społecznościowym, odbierając młodych konsumentów Coca-Coli, która jest najwyżej wycenianą marką na świecie i przez lata stworzyła dodatkowo całe portfolio swoich marek.

- Coca-Cola to to przecież tylko woda, cukier i barwniki plus właśnie marka, która jest warta setki miliardów dolarów - mówi Bartosz Urbaniak.

- Marka Fritz-Kola, to też tylko woda z cukrem i barwnikiem, ale stała się bardzo popularna i kosztuje trzy razy więcej niż Coca-Cola. Budowanie marki Fritz-Kola oparło się na stworzeniu wizerunku np. wśród tzw. hipsterów, na „byciu cool” w sieciach społecznościowych – dodaje.   

- Można więc wystartować z marką od zera, niemal bez pieniędzy i podkopać pozycję najsilniejszej marki na świecie jaką jest Coca-Cola (...) Budowanie marki na przykładzie szynki parmeńskiej opiera się z kolei na tradycji, odwołaniu do historii i sięgnięciu po certyfikaty – zaznacza też Bartosz Urbaniak.

 POLSKIE MARKI 

- Produktem, który jest znany wszędzie na świecie jest oczywiście polska wódka np. Wyborowa, Belvedere, czy Chopin, chociaż niekoniecznie należy ona do polskich producentów – mówi Urbaniak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH