Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska jest jednym z najprężniej rozwijających się rynków handlowych w Europie

  • Autor: On Board PR Ecco Network/ www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-01-2014, 12:51

- Podaż nowoczesnych obiektów handlowych na polskim rynku wynosi już ponad 11 mln m. kw. powierzchni najmu. Jak oceniają analitycy w budowie jest w tej chwili kolejne 800 tys. m. kw., które zasilą polski rynek w ciągu dwóch najbliższych lat - wynika z raportu On Board PR Ecco Network.

W związku rosnącym nasyceniem rynku poszukiwane są nowe obszary inwestowania w nieruchomości komercyjne. Centra handlowe pojawiają się w coraz mniejszych miastach (30 tys. - 50 tys. mieszkańców) i mają bardziej kameralny charakter. Inwestorzy rozpoczęli ekspansję na terenach, gdzie dotychczas nie były dostępne galerie handlowe, co daje im przewagę pioniera na wybranym rynku. Równolegle, biorąc pod uwagę potencjał siły nabywczej, nie rezygnują z obecności w dużych miastach, gdzie realizowane są kolejne pełnowymiarowe centra handlowe - wynika z raportu On Board PR Ecco Network.

Innym kluczowym trendem rynkowym jest rozbudowa i przebudowa istniejących obiektów handlowych. Galerie powstałe w latach 90 i na początku bieżącego stulecia, aby konkurować z nowopowstającymi, muszą ciągle dbać o klienta i nadążać za zmieniającymi się standardami. Jednak podjęty proces modernizacji lub powiększenia powierzchni handlowej wiąże się z licznymi niedogodnościami. Zmiana godzin funkcjonowania, utrudnienia w dojeździe czy ograniczone miejsce parkingowe mogą zniechęcić zarówno klientów, jak i najemców. 

Zdaniem ekspertów rosnąca konkurencja wymusza na właścicielach i zarządcach centrów handlowych konieczność budowania silnej pozycji już na etapie komercjalizacji obiektów handlowych. Niezbędne jest także określenie przewag konkurencyjnych, znalezienia widocznych wyróżników i przyjęcia długofalowej strategii komunikacji z różnymi grupami interesariuszy.
 
Jednym z ważnych wyzwań, przed którymi stoją właściciele i zarządcy centrów handlowych są niejednorodne potrzeby klientów. Jak pokazują wyniki badania, czego innego od galerii handlowej oczekują ludzie młodzi, czego innego osoby w średnim wieku i starsze. Kolejną grupą interesariuszy, której nie można lekceważyć są najemcy. Współdziałanie i spójna komunikacja z tą grupą może przynieść obydwu stronom wymierne korzyści - wynika z danych On Board PR Ecco Network.

Rywalizacja o klienta pomiędzy galeriami handlowymi to nie jedyne wyzwanie, przed którym stoją. Na całym świecie ulice handlowe, wypełnione butikami znanych marek skutecznie odcinają swój kawałek handlowego tortu. W Polsce do tej pory brakowało takich miejsc, ale i ten trend powoli ulega zmianie. Z drugiej strony galerie handlowe coraz częściej przejmują liczne funkcje śródmieść i stają się niejako centrum miejskiego życia. W nowoczesnych centrach handlowych dostępna jest coraz szersza oferta rozrywkowa i rekreacyjna. Widoczny jest także rozwój inicjatyw i usług odpowiadającym potrzebom społecznym, kulturalnym, biznesowym czy turystycznym. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.