REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polska liderem w rozwoju e-commerce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-05-2014, 13:50

W ostatnich tygodniach media opanowała informacja o tym, że Polacy są liderem regionu pod względem dynamiki wzrostu e-commerce (tym samym robią coraz więcej zakupów w sieci). Rynek handlu internetowego wzrósł w 2013 roku o 24,9 proc. w stosunku do roku 2012. Jest to jeden z najwyżej zanotowanych wzrostów w Europie - wskazuje Łukasz Peliksza, specjalista ds. marketingu w Kwit.

REKLAMA

Nikomu nie trzeba przypominać, że w ciągu ostatniej dekady sformułowanie "nie mam na nic czasu" zakorzeniło się na stałe w rozmowach towarzyskich Polaków. - Nie można się temu dziwić, ponieważ żyjemy coraz szybciej. W takiej sytuacji po pracy bądź szkole perspektywa dodatkowej godziny (minimum!) spędzonej w supermarkecie nie brzmi zachęcająco. Kupując w sieci unika się tłumów konsumentów, kolejek do kas, poszukiwań miejsca parkingowego, samego czasu podróży, czy też po prostu zbędnego stresu. Należy także spojrzeć na ten problem z drugiej strony. Mianowicie e-zakupy można zrobić o dowolnej porze w ciągu dnia, będąc w pracy, czy też w środku nocy! Każdy sklep prowadzi inną politykę dostawy, ale w większości przypadków możemy umówić się na bezpośredni odbiór w sklepie (przykład Tesco) albo na transport do domu, gdzie z dostawcą ustala się konkretny dzień i godzinę (przedział czasowy jest 1 lub 2-godzinny). Nie jesteśmy w tym przypadku od nikogo uzależnieni, wszystko zależy od naszych indywidualnych preferencji - podkreśla Łukasz Peliksza.

- Wiele osób nie kupuje w e-marketach, ponieważ obawia się otrzymania produktów niskiej jakości. Nic bardziej mylnego! Zakupy spożywcze są starannie pakowane w magazynie. Towar, który do nas trafia nigdy nie był wystawiany na półki sklepowe. Tym samym mamy 100 proc. pewności, iż nie był on wcześniej przez nikogo dotykany ani nie posiada żadnych skaz (co jest istotne chociażby w przypadku owoców i warzyw). W dodatku zakupy zawsze są pakowane tuż przed wysłaniem, dlatego możemy być pewni, że otrzymamy je świeże - dodaje.

Zwraca też uwagę, że robiąc e-zakupy oszczędzamy własne siły. - Nie musimy po pierwsze dźwigać ciężkich koszyków z produktami, a po drugie wnosić ich do domu (co może się okazać szczególnie uporczywe, gdy ktoś korzysta ze schodów w bloku). Między innymi z tego powodu w e-marketach jednymi z najpopularniejszych produktów są chociażby zgrzewki napojów, artykuły gospodarstwa domowego (tj. proszki do prania, środki do czyszczenia) oraz artykuły dla zwierząt (karmy, żwirki itd.). Ponadto problemem sklepów stacjonarnych jest mała pojemność koszyków. W przypadku większych zakupów zostaje on wypełniony po brzegi dużymi artykułami powszechnego użytku, czyli na przykład papierem toaletowym albo papierowymi ręcznikami (przez co pozostałe towary musimy dźwigać lub wkładać do drugiego koszyka, co staje się uciążliwe) - zaznacza specjalista ds. marketingu w Kwit.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH