Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska na celowniku sieci handlowych

  • Property News
  • Autor: propertynews.pl
  • Data: 23-09-2012, 23:49

Polska staje się coraz częściej obiektem zainteresowania zagranicznych sieci handlowych. Dobra sytuacja gospodarcza i odpowiednia struktura klientów umożliwia im szybki rozwój - mówili podczas Property Forum 2012 paneliści sesji "Polska na celowniku sieci handlowych".

 Dyskusję w trakcie panelu "Polska na celowniku sieci handlowych" otworzyła prezentacja przygotowana przez Grażynę Melibrudę, dyrektora działu powierzchni handlowych w Jones Lang LaSalle. Przedstawiła ona perspektywy rozwoju zagranicznych sieci handlowych w naszym kraju. - Obecnie bardzo zainteresowane wejściem do Polski są m.in. marki brytyjskie - powiedziała.

Jedne z najdynamiczniej rozwijających się obecnie sieci handlowych na polskim rynku wywodzą się z Rosji - Kari i Centro.

- Czynników wejścia do Polski było wiele, natomiast najważniejszym wegług naszych inwestorów była dobra kondycja gospodarcza. Inne kraje jeszcze kilka lat temu notowały spadek PKB, więc wejście naszej sieci wiązałoby się z ryzykiem. Po drugie chcieliśmy szybko stworzyć dobrze funkcjonujące przedsiębiorstwo i zminimalizować straty, a w Polsce widzieliśmy bardzo dużo lokalizacji spełniających nasze warunki. To otoczenie, które pozwala na dobre rozpoczęcie działalności - mówił Krzysztof Barański, dyrektor ds. ekspansji w Kari.

Opinię Barańskiego o silnej gospodarce w naszym kraju potwierdził Gerard Mikina, CEE Expansion Director w firmie CTrade. W przypadki marki Centro duże znaczenie miała także pozycja sieci na rodzimym rynku. - Mamy obecnie 900 lokalizacji w Rosji, jesteśmy na rynku od kilkunastu lat. Praktycznie nie mamy już możliwości dalszego rozwoju, więc zdecydowaliśmy się na ekspansję zagraniczną.

Czy zagraniczne marki mogą szybko rozwinąć skrzydła w Polsce? - To zależy od wielu czynników - tłumaczyła Klaudia Woźniak, director at retail agency w Colliers International. - Po pierwsze ważny jest model działalności, franczyza czy sklep własny. Kluczowe są także możliwości finansowe firmy, wielkość powierzchni, jaką firma poszukuje i w końcu wybór lokalizacji - małe czy duże miasta - wszystko wpływa na tempo rozwoju - mówiła w czasie Property Forum 2012.

Przedstawiciele Centro i Kari opowiadali także o swoich strategiach marketingowych. - Nie przeprowadzaliśmy do tej pory żadnych akcji marketingowych, dlatego, że taka jest polityka naszej firmy. Marka, która sprzedaje tanie obuwie, nie musi wydawać dużo pieniędzy na reklamy. Mamy jednak plan - w momencie osiągnięcia pewnego progu sprzedażowego pokażemy się w niektórych mediach - zapowiadał Krzysztof Barański.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jan 24-09-2012, 09:37:
Tak nasz rząd robi, że w Polsce zostaną tylko wszystkie sieci świata i żadnego polskiego producenta, sami renciści i emeryci a młodzież poza krajem. Wspaniała perspektywa.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH