REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polska nadal bardzo atrakcyjna dla zachodnich sieci handlowych

  • Property News
  • Autor: Agnieszka Luścińska (Colliers International)
  • Data: 31-03-2014, 12:50
Polska nadal bardzo atrakcyjna dla zachodnich sieci handlowych
Agnieszka Luścińska (Colliers International)

Polski rynek najemców centrów handlowych to obecnie ponad 16,2 tys. sklepów i punktów usługowych - wynika z danych Colliers International przygotowanych we współpracy z PRCH. Pomimo kilku głośnych wyjść dużych, międzynarodowych marek Polska pozostaje bardzo atrakcyjna dla zachodnich sieci. Tylko w ubiegłym roku pojawiło się tu 40 nowych marek.

REKLAMA

Na koniec 2013 r. firma Colliers International (w ramach współpracy z PRCH Retail Research Forum) przeprowadziła analizę najemców 227 centrów handlowych zlokalizowanych w największych polskich miastach (ośmiu aglomeracjach oraz siedmiu miastach regionalnych). Badaniu podlegały trzy główne formaty handlowe: tradycyjne centra handlowe, parki handlowe i centra wyprzedażowe.

W 2013 r. w analizowanych obiektach działało łącznie ponad 16,2 tys. sklepów i punktów usługowych. Pomimo tego, że w minionym roku kilka marek zdecydowało się opuścić polski rynek (Jackpot, Cottonfield, czy Charles Vögele), to jednak grono najemców powiększyło się o blisko 40 nowych zagranicznych marek. Niemal połowę z nich stanowili najemcy z branży mody, reprezentowani przez marki luksusowe, takie jak Louis Vuitton, Karl Lagerfeld Woman, czy Armani Jeans, a także popularne marki: Only, Sports Direct, czy Celio.

Również wśród najemców analizowanych w 2013 r centrów handlowych moda była kategorią dominującą (29 proc.). Markami posiadającymi największą liczbę sklepów były Reserved (Grupa LPP) oraz Triumph, obecne w blisko połowie centrów handlowych, a także Orsay czy Camaieu. Drugą największą grupę najemców stanowiły punkty usługowe (14 proc.), wśród których dominowali operatorzy komórkowi, a także pralnie (w tym np. sieć 5àsec) czy placówki Poczty Polskiej. Na trzeciej pozycji uplasowały się sklepy z obuwiem i galanterią skórzaną (10 proc.). W tej kategorii niekwestionowanym liderem były sklepy CCC obecne w ponad 60 proc. centrów handlowych. Licznie występowały również marki, takie jak Deichmann, Wojas i Ryłko.

Najemcy z pozostałych branż także zaznaczyli silnie swoją obecność w badanych centrach handlowych. I tak, w kategorii multimedia dominowały salony prasowe Inmedio, posiadająca swoje sklepy w 75 proc. badanych centrów; w kategorii biżuteria i akcesoria - Apart, w kategorii zdrowie i uroda - Rossmann, w kategorii artykuły dziecięce - Smyk, w kategorii elektronika - RTV Euro AGD, a w gastronomii - Grycan.

Struktura najemców różniła się w zależności od formatu handlowego danego centrum. W przypadku tradycyjnych centrów handlowych mamy do czynienia z najszerszym wachlarzem najemców - możemy spotkać tu reprezentantów praktycznie wszystkich obecnych na rynku branż. Udział żadnej grupy najemców nie przekracza 30 proc., a największy przypadł w minionym roku modzie (28 proc.) i usługom (15 proc.). Licznie występowały także punkty gastronomiczne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH