REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polska najszybciej rozwijającym się rynkiem sprzedaży on-line

  • Autor: CBRE/portalspozywczy.pl
  • Data: 01-03-2011, 15:44

Zakupy przez internet cieszyły się ogromnym zainteresowaniem w czasie ostatnich Świąt Bożego Narodzenia w wielu europejskich miastach, wpływając znacznie na ogólny wzrost poziomu sprzedaży detalicznej w Europie - wynika z raportu firmy consultingowej CB Richard Ellis.

REKLAMA

Niższe ceny, lepsze opcje dostawy do domu oraz wzrost ilości sieci handlowych oferujących zakupy przez internet - to najważniejsze czynniki wpływające na wzrost rynku sprzedaży on-line.

Wzrost obrotów odnotowanych przez sklepy internetowe był znacznie bardziej dynamiczny niż wzrost tradycyjnej sprzedaży w Europie. Największy wzrost odnotowano w Holandii (40%), Wielkiej Brytanii (25%) i Francji (24%).

I chociaż największe wzrosty odnotowano w krajach Europy Zachodniej i Skandynawii, tradycyjnie uważanych za rynki dojrzałe, sytuacja w Europie Środkowo-Wschodniej zmienia się dynamicznie, a sklepy internetowe cieszą się tutaj coraz większą popularnością. Wiele sieci sprzedaży detalicznej rozważa tu uruchomienie sprzedaży on-line, a Polska jest uważana za najszybciej rozwijający się rynek w regionie i główny kraj ekspansji wielu sieci sprzedaży internetowych w roku 2011.

- Ogromny wzrost sprzedaży on-line odzwierciedla fundamentalną zmianę w nawykach kupujących, którzy uznali zakupy przez internet za tańsze i bardzo wygodne - mówi Magdalena Frątczak, dyrektor ds. powierzchni handlowych w CB Richard Ellis Polska.

Peter Gold, dyrektor ds. powierzchni handlowych na regionie EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Afryka) w firmie CB Richard Ellis dodał: - Obecnie w Europie obserwujemy ogromne możliwości wzrostu dla międzynarodowych sieci handlowych w zakresie sprzedaży on-line, szczególnie na rynkach rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej. Sieci handlowe uznały, że sprzedaż przez internet jest niezbędna do ogólnego wzrostu sprzedaży i strategii rozwoju. Dla wielu z nich stało to się priorytetem, by zoptymalizować wzrost sprzedaży.'

Podsumowując, ogólny poziom sprzedaży detalicznej w Europie w okresie świątecznym 2010 nie odnotował szczególnych wzrostów, głównie ze względu na większą ‘ostrożność' kupujących, szczególnie trudne warunki pogodowe w niektórych państwach oraz przewidywania dotyczące wzrostu podatków od niektórych towarów. Jednak wyniki z naszego regionu były znowu bardzo pozytywne - odnotowano znaczny wzrost w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a Polska z 12-sto procentowym wzrostem sprzedaży detalicznej została uznana za lidera.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH