Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska sieć sklepów chce otworzyć sklep w Dubaju

  • Autor: ISB
  • Data: 12-08-2008, 20:55

Mimo słabego II kwartału br. całoroczny wynik LPP będzie satysfakcjonujący dla inwestorów i okazać się zgodny z szacowanym przez analityków poziomem 170-200 mln zł, wynika z wtorkowej wypowiedzi wiceprezesa spółki Dariusza Pachli. Pachla dodał, że w 2009 roku głównym kierunkiem rozwoju będzie Rosja, ale rozpocznie się także budowa sieci kilkudziesięciu sklepów w krajach Zatoki Perskiej - podała agencja ISB.

Wyniki II kwartału spółki odzieżowej LPP były nieco rozczarowujące, ale zarząd spółki podkreśla, że wie, gdzie został popełniony błąd w działaniu firmy i już wdrożył program naprawczy.

"Drugi kwartał 2008 r. był gorszy od oczekiwań, ale zostanie to nadrobione i cały rok będzie satysfakcjonujący dla inwestorów. Dotyczy to zysku netto, bowiem przychody ze sprzedaży rosły w zadowalającym tempie" - powiedział Pachla podczas konferencji prasowej.

Wiceprezes podkreślił, że spadek zysku netto do 34,8 mln zł czyli o 10,4% r/r, miał miejsce przy 20,5-proc. wzroście przychodów do 358,1 mln zł. Jego zdaniem, kłopotem były przede wszystkim koszty.

"W ostatnim roku w związku z rozbudową sieci mocno wzrosło zatrudnienie, a jednocześnie średnie wynagrodzenie w spółce podskoczyło o 20,0 proc. Dodatkowo w wyniku zawartych umów nastąpiła kumulacja wypłat premii" - wyliczył Pachla.

Jednakże podjęte już działania mają znacząco obniżyć koszty w przyszłości wyprowadzić spółkę na oczekiwaną ścieżkę wzrostową.

"LPP nigdy nie przedstawia prognoz, ale szacunki analityków mówiące o zysku netto w przedziale 170-200 mln zł uważam za możliwe do realizacji" - powiedział Pachla.

Jego zdaniem, LPP nie obawia się zapowiadanego spowolnienia gospodarczego i nadal podtrzymuje swoja strategię rozwoju. W ciągu najbliższych 12 miesięcy chce powiększyć powierzchnię swoich sklepów o 60 tys. m2, a najważniejszymi kierunkami rozwoju pozostaną rynki rosyjski i ukraiński.

"W Rosji otworzymy 32 nowe sklepy i w sumie będziemy ich mieć tam 79, a na Ukrainie powstanie kolejnych 6 i będziemy dysponować tam 14 punktami sprzedaży" - powiedział Pachla.

Wiceprezes przedstawił także najnowszy pomysł spółki - tworzenie sklepów w najbardziej atrakcyjnych rejonach turystycznych i najbogatszych świata. Pierwszym celem będzie Zatoka Perska.

"W ciągu 2-3 lat chcemy otworzyć sieć kilkudziesięciu sklepów w 7 krajach Zatoki Perskiej. Prawdopodobnie już w I kw. 2009 otworzymy pierwszy sklep w Dubaju" - poinformował Pachla.

W jego ocenie, inwestycje w Rosji, na Ukrainie oraz w najbogatszych regionach świata pozwolą spółce uniknąć zawirowań związanych ze spowolnieniem gospodarczym oraz kursem walutowym. Zyski z tamtejszych rynków pozwolą bowiem odrobienie ewentualnych strat lub nieco słabszych wyników spółek z naszego regionu. Chodzi o zabezpieczenie przed sytuacją, jaka w II kw. nastąpiła w wyniku spowolnienia gospodarczego w krajach bałtyckich, gdzie w II kw. zysk operacyjny spadł o 40,0% - z 5 mln zł do 3 mln zł.

LPP miało ostatecznie 34,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2008 roku wobec 38,87 mln zł zysku rok wcześniej przy przychodach na poziomie 358,14 mln zł wobec 297,20 mln zł rok wcześniej.

Narastająco w I-II kw. 2008 roku grupa miała 52,90 mln zł zysku wobec 50,24 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 697,79 mln zł wobec 563,47 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.