REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polska ważna dla sieci Kaufland

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-11-2015, 15:45
Polska ważna dla sieci Kaufland

Sieć Kaufland rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie – zajmujemy drugie miejsce w Europie pod względem liczby jej placówek handlowych. Na terenie naszego kraju znajduje się aż 200 sklepów Kaufland, zatrudniających łącznie ponad 17 000 osób.

REKLAMA

Kaufland to sieć handlowa obecna w siedmiu krajach europejskich – swoją działalność rozpoczęła w Niemczech już w 1968 roku, później pojawiła się kolejno w Czechach (1998 rok), na Słowacji (od 2000 roku), równocześnie w Polsce i Chorwacji (2001 rok), w Rumunii (2005 rok) i wreszcie w Bułgarii (2006 rok).

Swoisty bastion sieci stanowią Niemcy – znajduje się tam aż 540 placówek, zatrudniających w sumie ponad 75 000 pracowników. Co ciekawe, drugim krajem, w którym sieć działa najprężniej, jest Polska, na terenie której jest 200 placówek zatrudniających około 17 000 osób.

Trzecie miejsce pod względem liczby sklepów Kaufland zajmują Czechy, w których znajduje się 90 placówek, zatrudniających ponad 14 000 pracowników. W pozostałych państwach sieć jest znacznie mniej rozbudowana: placówek jest pomiędzy 20-40, a pracowników po kilka tysięcy.

Widać więc wyraźnie, iż Kaufland jest w Polsce bardziej popularny niż w innych krajach europejskich. Powierzchnie sprzedaży są bardzo różne, wahają się od 2000 do 6000 mkw. średnia powierzchnia sprzedaży to nieco ponad 3500 mkw.

Do tego dochodzi jeszcze powierzchnia wynajmowana pod punkty handlowo-usługowe, która wynosi łącznie ponad 50 000 mkw. Sprawne zarządzanie tak dużą siecią stanowi spore wyzwanie, dlatego zdecydowano się na zastosowanie systemu informacji geograficznej (GIS), który wspiera ten proces. 

Kaufland w Polsce wykorzystuje dwa rodzaje systemów GIS: desktop – system ekspercki EsriArcGIS z rozszerzeniami WIGeoGIS oraz system webowy (WIGeoWeb 2.0 customizowany dla KL). Narzędzia te stosowane są w działach ekspansji, zarządzania zasobami, IT, badań rynkowych, dystrybucji reklam, optymalizacji zasięgu reklamy oraz sprzedaży usług dystrybucji i reklamy.

Jak to wygląda praktyce? Najlepiej zilustruje to przykład z działu optymalizacji zasięgu reklamy. Chodzi tutaj o dystrybucję gazetki reklamowej, dostarczanej bezpośrednio do skrzynek pocztowych. Aby wiedzieć, pod które adresy warto dotrzeć z gazetką, a gdzie taka forma reklamy z różnych przyczyn nie odniesie sukcesu, wykorzystuje się właśnie systemy GIS.

W Polsce jest to szczególnie istotne, ponieważ gazetki reklamowe Kauflandu są w naszym kraju wydawane w nakładzie 5 mln egzemplarzy tygodniowo. Dystrybucja następuje w każdą środę, a grupa docelowa jest precyzyjnie dobrana – gazetka dociera do 93 proc. klientów sieci. O efektywności tej formy reklamy najlepiej świadczy wysoki wskaźnik czytelnictwa gazetki Kaufland w Polsce, który wynosi aż 67 proc.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Xyz 26-11-2015, 19:19:
Chciałbym by na Słowacji Kaufland otworzył market w Świdniku między miastem a obwodnicą od strony Barwinka

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH