Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Polska wpływa negatywnie na rentowność Tesco w Europie Środkowej

W pierwszej połowie roku finansowego 2018/19 Grupa Tesco zanotowała sprzedaż w wysokości 28,3 mld funtów, co oznacza wzrost rdr o 12,5 proc. przy stałym kursie wymiany 12,5 proc. i o 12,8 proc. przy aktualnym kursie wymiany walut. Strata netto detalisty jest nadal wysoka i wynosi 3,12 mln funtów wobec 3,26 mln funtów w analogicznym okresie ubiegłego roku - pisze portal dlahandlu.pl.

Polska wpływa negatywnie na rentowność Tesco w Europie Środkowej
Fot. Shutterstock.com

Według danych portalu zysk operacyjny jest wyższy o 24,4 proc. i wynosi 933 mln funtów. Hurtownia Booker została włączona do Grupy 5 marca br., dzięki czemu sprzedaż Tesco wzrosła o 11,8 proc.

Sprzedaż Tesco w Wielkiej Brytanii i Irlandii wzrosła o 3,8 proc., przy czym sprzedaż LfL w Wielkiej Brytanii wzrosła o 2,3 proc., a sprzedaż LfL Bookera o 14,7 proc.

W Europie Centralnej sprzedaż LfL jest niższa o 1,5 proc., co Tesco tłumaczy zakazem handlu w niedziele wprowadzonym w Polsce. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja detalisty w Azji, gdzie sprzedaż LfL jest niższa o 7 proc. Globalna sprzedaż LfL na wszystkich rynkach, na których działa Tesco wzrosła o 2,2 proc. 

- Początek br. jest dla nas udany, a wzrost w drugim kwartale napędzany jest głównie przez rynek brytyjski oraz irlandzki, które zapewniają nam jedenasty z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży. Sfinalizowaliśmy naszą fuzję z Bookerem w marcu i jesteśmy zachwyceni dotychczasowymi osiągnięciami. W lipcu ogłosiliśmy strategiczny sojusz z Carrefourem, który rozpocznie się w tym miesiącu. A teraz jesteśmy w połowie drogi do największego odświeżenia marki własnej w naszej prawie stuletniej historii, w tym znacznej inwestycji w ponad 300 nowych produktów sygnowanych logo "Wyłącznie w Tesco", które będą oferowane w najlepszych cenach na rynku. Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji naszych ambicji i nadal poprawiamy jakość i wartość naszej oferty dla klientów na wszystkich naszych rynkach. Dzięki temu jesteśmy dobrze przygotowani, aby zapewnić akcjonariuszom zysk z inwestycji – powiedział szef Tesco, Dave Lewis.

Czytaj więcej: dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    wyniki RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.