Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska atrakcyjna dla kolejnej generacji sieci handlowych

  • Autor: pr/Colliers International
  • Data: 31-10-2012, 13:59

Zgodnie z najnowszym raportem Colliers International, usługi online oraz sektor e-commerce (dwa najistotniejsze aspekty w rozwoju globalnej gospodarki w ostatnim czasie) nie tylko zmieniają oblicze rynku handlowego ale również mają wpływ na sektor logistyczny w Europie.

Niemcy oraz Wielka Brytania nadal pozostają w czołówce pod względem handlu przez Internet, jednak to Europa Wschodnia z Polską na czele zanotuje w tej dziedzinie największy wzrost. Rosnąca ilość zakupów online, duży rynek zbytu, stosunkowo tania siła robocza oraz dobrze rozwinięty sektor logistyczny czynią z Polski niezwykle atrakcyjną lokalizację do rozwoju handlu internetowego nie tylko dla marek krajowych.

Zmiana sposobu dokonywania zakupów wytworzyła również zapotrzebowanie na bardziej złożone systemy dystrybucji.

Raport Colliers podkreśla, że sprzedaż internetowa opiera się na modelu biznes-klient (business-to-consumer), co oznacza wyeliminowanie z łańcucha dostaw jednego lub nawet kilku pośredników, i przyczynia się do znacznego powiększenia grona bezpośrednich odbiorców danego sprzedawcy, będącego zarazem najemcą magazynowym.

Zwiększa się również ilość dostawców, potrzeby magazynowe oraz transport dużej ilości małych gabarytowo towarów z krótkim terminem dostawy, jak również liczba ładunków zwrotnych.

Taki model biznesowy doprowadził do powstania centrów, które obejmują wszystkie etapy łańcucha dostaw od pozyskania towarów od dostawców, poprzez magazynowanie, sortowanie, pakowanie oraz transport, aż do zarządzania zwrotami.

Raport Colliers analizuje także zmieniające się potrzeby bardziej tradycyjnych sieci handlowych, które prowadzą sprzedaż internetową. Wielu z nich oferuje już różnorodne metody dostawy, począwszy od dowozu zamówionych towarów do domu, po odbiór w sklepie, który zwiększa potrzeby magazynowe danej sieci.

- Podobnie jak w Europie Zachodniej, sektor e-commerce kształtuje rynek magazynowy w Polsce, a nowe strategie dystrybucji wpływają na zarządzanie łańcuchem dostaw oraz na konstrukcje samych magazynów. Dzisiejsza baza logistyczna, zaprojektowana z myślą o potrzebach sektora B2B nie jest dostatecznie przygotowana na obsługiwanie mniejszych najemców powierzchni magazynowej. Stwarza to lukę dla operatorów, oferujących kompleksowe usługi logistyczne oraz nowe wyzwania dla deweloperów powierzchni magazynowych. Udział sektora e-commerce w Europie jest obecnie największy w regionie zachodnim, ale popyt na podobne usługi rośnie szybko również we wschodniej części kontynentu, co z pewnością przyczyni się do wzrostu zainteresowania wynajmem odpowiednich powierzchni magazynowych zarówno ze strony firm logistycznych jak i bezpośrednio firm handlowych - tłumaczy Maciej Chmielewski, partner w Colliers International, dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.