REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polski e-konsument zwraca szczególną uwagę na promocje

  • Autor: portalspozywczy.pl/Izba Gospodarki Elektronicznej
  • Data: 13-11-2014, 13:45
Polski e-konsument zwraca szczególną uwagę na promocje

Ponad 12,5 mln osób spośród 21,6 mln internautów w Polsce odwiedza platformy sklepowe. Coraz więcej konsumentów docenia możliwość dokonywania zakupów internetowych przez całą dobę (86 proc.), możliwość dostawy do domu (81 proc.) oraz łatwość w porównywaniu ofert (81 proc.) – wynika z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej "Kupuję w internecie 2014".

REKLAMA

Mimo, że odzież jest najczęściej wybieraną kategorią wśród internautów kupujących w sieci (28 proc.) to przez ostatnie 5 lat największy wzrost popularności odnotowała kategoria Perfumy i kosmetyki (460 proc.) Jest to podyktowane faktem, że dopiero od niedawna sieci drogeryjne i kosmetyczne są obecne w kanale online. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się również sklepy wielobranżowe oraz oferujące produkty dla dzieci i zabawki.

Według internautów e-zakupy są wygodne i łatwe, a także często tańsze od tradycyjnych zakupów. - W ciągu ostatnich 5 lat liczba ich użytkowników wzrosła o 43 proc. Stało się to za sprawą kilku czynników, m.in. rozwinęła się oferta e-sklepów branżowych (wzrost o 3,9 mln internautów), odzieżowych (wzrost o 2,8 mln) czy elektronicznych (wzrost o 2,3 mln). - tłumaczy Karolina Karaś z Gemius Polska - Nie zapominajmy też o tym, ze wzrosła populacja polskich internautów co wpływa na jeszcze większe zainteresowanie zakupami w Internecie - dodaje Karaś.

Jak wynika z raportu szczególną uwagę e-konsumenta przykuwają w Internecie promocje i wyprzedaże. Od 2009 r. popularność tej kategorii wzrosła ponad siedmiokrotnie. Coraz mniejszym zainteresowaniem cieszą się natomiast zakupy grupowe, których popularność na przestrzeni ostatnich pięciu lat spadła o 37 proc.

- Na wzrost popularności zakupów online ma wpływ jeszcze kilka czynników. Są to zarówno edukacyjne akcje takie jak "Kupuję w Internecie", której Codemedia jest partnerem, ale także duża praca całego polskiego sektora e-commerce, który sukcesywnie wdraża nowe rozwiązania, szczególnie z zakresu obsługi klienta, czyniące zakupy w Internecie prostszymi i wygodniejszymi. To jednocześnie efekt wielu kampanii reklamowych skupiających się nie tylko na ofercie sklepów online czy tak popularnych promocjach, ale również na korzyściach e-zakupów dla konsumentów - dodaje Łucja Gdala, Managing Director w Codemedia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH