REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polski eksport w klimacie "PPP"

  • Autor: Andrzej Maria Faliński
  • Data: 21-05-2008, 10:27

Odbyła się uroczystość w związku ze świętem 3 maja - w Paryżu, w Ambasadzie RP. Była sukcesem - nie brałem udziału, ale wiele głosów od uczestników brzmiało identycznie - sukces. Sukcesem było oparcie całego wydarzenia na tym co dla kultury każdego narodu najbardziej charakterystyczne - na tradycji kulinarnej i zwyczajach w nią historycznie wbudowanych. Zatem promocyjny sukces, polityczny sukces, podobno też biorące w wydarzeniu firmy też zadowolone, więc i handlowych sukcesów z zadzierzgniętych tam kontaktów spodziewać się należy.

REKLAMA

W pigułce więc (tym razem francuskiej) otrzymujemy obraz istoty sprawy - praktykę współdziałania służb państwa i biznesu w tworzeniu podstaw dla skutecznej ekspansji produktów polskiego sektora żywnościowego. To był dobry przykład - nich więc za nim idą następne, ale... Za każdym z nich pójść muszą działania pozwalające osiągnąć odpowiednią skalę i konkurencyjną efektywność codziennej, „nie uroczystościowej" praktyki handlowej na innych niż polski rynkach.

Podstawową prawdą o skutecznej ekspansji na innych rynkach jest nie tylko to, że trzeba się promować, ale i to, że za promocją muszą iść skuteczne handlowo oferty. Koncerny międzynarodowe działające min. w Polsce poradzą sobie, podobnie duże polskie firmy z "żywnościówki", o nich pisać nie warto - jeszcze się ktoś obrazi, że próbuję pouczać. Istotą problemu i obiektem troski powinny być firmy małe i średnie (podobnie gospodarstwa, choć to nieco inna sprawa). Stają one w zasadzie bezradnie wobec dwóch rodzajów rynków (obiecujących złote góry, ale tylko tym którzy znają właściwe zaklęcia): rynków tradycyjnie bogatych i głębokich (np. w UE, USA) i rynków nowych, eksplodujących ilością punktów sprzedaży, masami produktów, zasięgiem terytorialnym (np. Chiny, Indie, Rosja).

Problemem jest z jednej strony znalezienie nisz dla wysoko jakościowych produktów specjalistycznych, właśnie tych zachwycających w trakcie promocyjnych eventów, z drugiej strony zaś wytworzenie mechanizmu integrowania wieloasortymentowych ofert o dużych wolumenach, oferowanych dla odbiorców w owych nowych, eksplodujących rynkach. To dwie różne gry o rynek, ale obu potrzebne jest sprzężenie wysiłku biznesu i służb państwowych, dla obu też gier nie ma szans wygranej bez podjęcia współpracy z dystrybutorami działającymi na "tamtych" rynkach. Najlepiej, gdy dystrybutorzy ci działają zarówno "tam", jak i tutaj, w Polsce - chodzi po prostu o sieci handlowe, działające w układzie transnarodowym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH