Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polski handel coraz bardziej zadłużony. Średni dług wynosi 30 tys. zł

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2017, 15:32
Polski handel coraz bardziej zadłużony. Średni dług wynosi 30 tys. zł
fot. shutterstock

Według najnowszych danych Krajowego Rejestru Dłużników zadłużenie przedsiębiorstw handlowych wynosi aż 2,269 mld zł, a jego wartość wzrosła od ostatniego roku o ponad pół miliarda zł. Zobowiązania najbardziej zadłużonej firmy sięgają 16 mln zł.

Z danych „Europejskiego Raportu Płatności 2017” zaprezentowanego przez Intrum Justitia jasno wynika, że na kondycję polskiego sektora handlowego silnie wpływają nieterminowe płatności. Z prośbą o wydłużenie terminu płatności faktury spotkało się bowiem aż 65 proc. polskich przedsiębiorców. Czym jest to spowodowane? – Ponad połowa (59 proc.) respondentów biorących udział w naszym badaniu wskazało, że opóźnienia w płatnościach spowodowane są złą kondycją finansową kontrahentów. W związku z tym nie dziwi fakt, że 55 proc. przedsiębiorców stosuje przedpłatę. W tym zestawieniu Polska znajduje się w czołówce. Dla porównania, średnia europejska to 45 proc. Niestety, nie pozwala to jednak na dostateczne zabezpieczenie firmowych finansów – komentuje Krzysztof Krauze, prezes Intrum Justitia.

Nieterminowe płatności znacząco odbijają się nie tylko na kondycji finansowej przedsiębiorstw, ale również hamują inwestycję w rozwój firm. Według 20 proc. przedsiębiorców działających w sektorze sprzedaży hurtowej i detalicznej terminowe zapłaty za faktury pozwoliłby bowiem na zatrudnienie większej liczby pracowników.

Polskie produkty coraz częściej podbijają zagraniczne rynki. Umacnia to naszą pozycję na arenie międzynarodowej i ukazuje, że rodzime przedsiębiorstwa mogą konkurować z wiodącymi, światowymi markami. Potwierdzają to statystyki - w porównaniu z ubiegłym rokiem eksport rodzimych towarów zwiększył się o blisko 9 proc. Jednak potencjał ten może nie zostać wykorzystany przez przedsiębiorstwa, które zmagają się z niewypłacalnością kontrahentów – a to z kolei może przyczynić się do tego, że rodzime firmy nie będą mogły w pełni wykorzystać zainteresowania rynków zagranicznych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ilona Kowalska 20-11-2017, 23:42:
A potem się ciągnie i ciągnie odzyskiwanie swoich pieniędzy. Najlepszym wyjściem jednak, jest po prostu unikanie firm z długami i sprawdzanie czy mają certyfikat Rzetelna Firma. Takie firmy są fair i uczciwie traktują innych.
  • nina 20-11-2017, 22:45:
ano właśnie...nie wygląda to dobrze

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 253) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.