Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polski konsument docenia marki własne

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 16-01-2013, 09:40

Na przestrzeni ostatnich lat polski konsument poznał i docenił marki własne za ich jakość i cenę. Przyczyniły się do tego kampanie jakościowe prowadzone przez największe sieci dyskontowe Biedronkę i Lidla - uważa Ewa Wójcikowska, prezes zarządu Global Cosmed, firmy produkującej chemiczne i kosmetyczne produkty pod markami własnymi sieci dyskontowych.

Obecnie niektóre z produktów sprzedawanych pod marką własną klasyfikowane są przez firmę badawczą Nielsen jako osobne marki. - Tak jest np. w przypadku produkowanego przez nas dla Biedronki płynu do kąpieli Be Beauty, który jest najczęściej kupowaną marką płynu do kąpieli w Polsce. To pokazuje, że klienci poznali, przyzwyczaili się do produktów sprzedawanych w dyskontach, uznali je za ciekawe i wracają po nie w czasie kolejnych zakupów - mówi Ewa Wójcikowska. I dodaje, że w Polsce udział marek prywatnych w rynku art. chemicznych i kosmetycznych wynosił w 2011 roku ok. kilkanaście proc. W Niemczech jest to ok. 40 proc., zaś w Wielkiej Brytanii sięga 60 proc. Dlatego firma Global Cosmed upatruje szans rozwoju w zmianach rynkowych, które już się toczą, a mają szansę nabrać w najbliższych latach jeszcze większego rozpędu wraz z rosnącą dynamiką rozwoju kanału dyskontowego.

W sklepach dyskontowych marki własne artykułów chemicznych stanowią 67,5 proc. całości asortymentu.

Przychody ze sprzedaży spółki wyniosły po III kw. 2012 roku 101,4 mln zł i były o blisko 25 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrósł również zysk netto, który po trzech kwartałach 2012 r. wyniósł 4,7 mln zł, wobec 4,4 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zgodnie z prognozami spółki, przychody w 2012 r. przekroczą 120 mln zł (wzrost o 14 proc. r/r). W dwucyfrowym tempie zwiększy się także zysk netto, który na koniec 2012 r.
według prognoz wyniesie blisko 6 mln zł (wzrost o 18 proc. r/r).

W 2013 r., według szacunków zarządu, Global Cosmed S.A. zanotuje ponad 6,8 mln zł zysku netto przy przychodach na poziomie 132,3 mln zł. Oznacza to wzrost o odpowiednio 15 i 10 proc. w stosunku do prognozowanych wyników na 2012 r. Zysk operacyjny wyniesie natomiast 9,2 mln zł wzrastając o 12 proc. rok do roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH