REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polski konsument jest coraz bardziej świadomy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-10-2014, 14:55
Polski konsument jest coraz bardziej świadomy
Adam Jesionkiewicz, prezes firmy Infinity Beacons fot. PTWP

Polski konsument jest coraz bardziej świadomy. Do rozwoju świadomości konsumenta przyczynił się m.in. internet i rozwój nowych technologii - ocenia Adam Jesionkiewicz, prezes firmy Infinity Beacons. Konsumenci stosują wszelkiego rodzaju aplikacje internetowe do porównywania cen w sklepach i mogą podejmować na tej podstawie decyzje zakupowe. Sieci handlowe muszą się z tym pogodzić.

REKLAMA

- Jeżeli szukalibyśmy przyczyny dlaczego klient staje się królem, to odpowiedź jest jedna - to cyfryzacja doprowadziła do tego. Klient ma dostęp do pełnej wiedzy - mówi Adam Jesionkiewicz, CEO Infinity Beacons.

- Internet spowodował, że klient stał się królem, a media społecznościowe dały mu kanał zwrotny do komunikowania się między sobą. Jeden niezadowolony konsument jest w stanie nagłośnić swoje niezadowolenie, gdy wydarzy się coś niedobrego, a do tego korowodu chętnie dołączają się media tradycyjne i chętnie cytują takich klientów z mediów społecznościowych - dodaje.

- Nie ma innej drogi niż na pogodzenie się z tym, że klient będzie coraz bardziej świadomy i przestać walczyć z ta falą, tylko dostosować się do niej. Można zadać sobie pytanie dlaczego klient woli kupować w internecie, ale z tym nie walczyć - mówi również Jesionkiewicz.

Tam gdzie nie ma jeszcze pełnego dostępu do internetu - klienci jeszcze nie do końca znają swoje prawa i możliwości, ale w dużych miastach gdzie jest pełna świadomość konsumenta, klient jest już bardziej wymagający.

- Dlaczego ludzie kupują w internecie? Zawsze to jest kwestia ceny, ale też czasu, który ludzie oszczędzają, a którego mają coraz mniej. To są te wartości dodane z wykorzystaniem nowych technologii - mówi Jesionkiewicz.

Jesionkiewicz podkreśla, że sektor handlu powinien zwrócić uwagę nie tylko na trendy konsumenckie,a ale też na trendy w technologiach.

- Jeśli mówimy o trendach związanych z technologiami, to Polska nie jest jakimś innowatorem, ale ma duży wkład. W ostatnich 3 latach pojawiło się sporo rozwiązań innowacyjnych i zaczynamy tworzyć technologie, które maja znaczenie w skali globalnej - mówi prezes Infinity Beacons.

- Uważam, że my jako kraj jesteśmy jakieś 2-5 lat do tyłu za krajami zachodnimi, ale zaleta polega na tym, że mamy trochę więcej czasu na adaptację. Z perspektywy biznesu mamy trochę więcej czasu, żeby z tymi nowymi technologiami poeksperymentować - dodaje.


Jesionkiewicz podkreśla też, że w przyszłości klient będzie miał bardzo spersonalizowaną ofertę, bo technologie związane z cenami będą się rozwijać.

Adam Jesionkiewicz był uczestnikiem panelu zatytułowanego Klient jest Królem podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu (FRSiH).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH