REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polski konsument jest leniwy i rozpuszczony

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-12-2015, 15:09
Polski konsument jest leniwy i rozpuszczony
fot. zelaznastudio.pl

Polski konsument jest konsumentem leniwym i rozpuszczonym, który oczekuje m.in. atrakcyjnych, promocyjnych cen codziennie, nieco inaczej niż ma to miejsce na rynkach zagranicznych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Zdziech, partner w firmie doradczej OC&C Strategy Consultants.

REKLAMA

Pytany o styl promocji w Polsce w porównaniu z rynkami zagranicznymi Marek Zdziech mówi: - W Polsce obowiązuje model EDLP – Every Day Low Price - promocje, które do perfekcji opanowała Biedronka, przynajmniej w komunikacji. Konsument oczekuje atrakcyjnych cen codziennie. Sieci walczą zatem o to aby upewnić konsumenta w przekonaniu, że u nich ceny są atrakcyjne na co dzień.

- Na rynkach zagranicznych np. we Francji, czy Wielkiej Brytanii, mamy do czynienia z dominacją modelu High-Low. Regularne ceny są wysokie, ale często pojawiają się bardzo atrakcyjne promocje. Konsumenci nie zmieniają tak często sklepu (nie mają takiego wyboru jak w Polsce) tak więc często czekają na atrakcyjne promocje i kupują więcej na promocji gdy ta się pojawi - dodaje.

Podkreśla, że promocje zależą od okazji.

- Promocje raczej nie są przypisane do konkretnego formatu sklepu, a bardziej do konkretnej okazji zakupowej. Są okazje za które konsument jest gotów płacić więcej np. szybkie, wygodne zakupy typu convenience, a są okazje w których szukamy możliwie niskich ceni atrakcyjnych promocji, np. duże zakupy do domu – mówi Marek Zdziech.

- Udział promocji w zakupach dla domu może się zwiększać, ale będą też powstawały nowe okazje zakupowe, za które konsumenci będą gotowi płacić więcej, np. „zakupy zdrowej żywności” etc. – dodaje.

- Polski konsument AD 2015 to konsument „leniwy” i „rozpuszczony” – podsumowuje.

Międzynarodowa firma doradcza OC&C Strategy Consultants przeprowadziła w tym roku po raz kolejny badanie, pytając polskich konsumentów o to, którą z 50 sieci handlowych cenią najbardziej i z jakich powodów. Wyniki wskazują, iż Polacy najbardziej cenią sklepy, które najlepiej zaspokajają jedną lub kilka z czterech dominujących obecnie potrzeb zakupowych: specjalizację, indywidualizację, autentyczność i połączenie sklepu fizycznego z internetowym (multikanałowość). Najlepiej pod tymi względami wypadły w tym roku: Allegro, Rossmann, IKEA, Empik i Apart.  Z kolei liderem sieci spożywczych po raz pierwszy został Lidl.  

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • KK 07-12-2015, 09:55:
Mamy mniejszą rezerwy gotówki, przeciętny Polak liczy każdy grosz i większośc pieniędzy wydaję na artykuły żywnościowe, czynsz oraz opłaty za media, czasem jeszcze kredyt. Mieszkałem kilka lat w Niemczech i uważam, że porównywanie zachowań konsumentów z Polski do klientów z bogatszych krajów zachodnich jest całkowicie zaburzone i traktować należy je bardziej w kategorii ciekawostek niż materiału do analiz..:)
  • ziuta 06-12-2015, 17:07:
Zgadza się, polski klient w małym sklepie leczy kompleksy - najlepiej na sprzedawcy - kartą kredytową z przekroczonym debetem.
  • sprzedawca 05-12-2015, 13:55:
Racja. Polski klient wchodzi do mniejszego sklepu i zachowuje się jak bogacz, a gdy przychodzi do płacenia, o wszystko się targuje nawet gdy cena jest ewidentnie niska, idzie do marketu, ładuje cały kosz, przy kasie zachowuje
się wulgarnie, ale płaci( nie targuje)

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH