Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polski konsument nie jest już wierny jednej sieci handlowej. Rośnie liczba smart-shopperów

  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 22-12-2012, 09:51
Polski konsument nie jest już wierny jednej sieci handlowej. Rośnie liczba smart-shopperów
Moda na sprytne zakupy narodziła się w USA

Polski konsument nie jest już wierny jednej sieci handlowej. Jeździ tam, gdzie jest najtańsza i najlepsza oferta. Ale nie wierzy też ślepo promocjom - to najważniejsze zasady, jakimi kierują się smart-shopperzy, czyli wyszukujący okazji sprytni konsumenci. Z badań wynika, że w taki sposób zakupy robi już kilka milionów Polaków - pisze "Gazeta Wyborcza".

W Polsce stale przybywa smart-shopperów, czyli sprytnych, świadomych konsumentów, którzy buszują po sklepach w poszukiwaniu promocji i atrakcyjnych cen. Z danych GfK Polonia wynika, że zjawisko to rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie, a takich ludzi może być nawet kilka milionów. - Obecnie blisko 60 proc. osób odpowiedzialnych za zakupy dla gospodarstwa domowego hołduje zasadom smart-shoppingu - mówi na łamach "GW", Magdalena Zimna z GfK Polonia.

Jak definiuje ona sprytnego nabywcę w polskich realiach? - To osoba, która dokładnie zna ceny najczęściej kupowanych przez siebie produktów i porównuje je między sklepami. Smart-shopper nie jest lojalny ani w stosunku do sieci sklepów, ani do konkretnej marki. Takich ludzi nie interesuje też promocja dla samej promocji. Zakup w promocji musi oznaczać konkretną korzyść. To osoba na wskroś racjonalna, która analizuje swoje wydatki i nie działa pod wpływem impulsu - analizuje Magdalena Zimna.

Moda na sprytne zakupy narodziła się w USA, i to już... kilkadziesiąt lat temu. Tam jednak wygląda to zdecydowanie inaczej - najważniejszą różnicą między Polską a Stanami są... kupony zniżkowe, które amerykańskie sieci handlowe od lat dołączały do gazet jako specyficzną formę promocji. Kryzys sprawił jednak, że zjawisko smart-shoppingu zaczęło się rozwijać także w innych krajach, a najbardziej w Wielkiej Brytanii. Powstały tam dziesiątki serwisów, na których internauci dzielą się z innymi aktualnymi najlepszymi promocjami w sieciach handlowych. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ryszard 27-12-2012, 10:50:
Nie lubię ironicznych wypowiedzi. Przejadły mi się. Najczęściej świadczą o bezsilności i jakimś kompleksie. Postuluję także, już po raz drugi, by czytać uważnie i pod słowem "głównie" nie dostrzegać słowa "tylko". Kupując towary wyprodukowane za granicą, nie staniemy się bogaci. A z wypowiedzi Marxa, choć ironicznej, wynika, że bogaty chciałby być.
  • Marx 27-12-2012, 09:16:
Ja także kupuję tylko to co polskie - nawet jak jest najdroższe i najgorsze. A w ogóle to uważam, ze powinniśmy zakazać importu towarów zagranicznych aby nie było ich tak jak za komuny - wtedy ludziom żyło się znacznie lepiej i nie musieli marnować czasu na analizy co kupować - po prostu brali to co było i nikt nie wybrzydzał, że drogie i złej jakości.
  • 6 23-12-2012, 19:59:
ja kupuje agraniczna zywnosc nie polska oszukana polksiej zywnosci nie da sie jesc

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.