Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polski Koszyk: Klienci najchętniej kupują u nas wędliny regionalne

  • Autor: informacja prasowa
  • Data: 19-03-2018, 17:16
Polski Koszyk: Klienci najchętniej kupują u nas wędliny regionalne
fot. shutterstock

Regionalne wędliny stanowią blisko 35 proc. wszystkich zakupów w sklepie Polski Koszyk. Produkty słodkie, takie jak regionalne miody czy lokalne słodycze to nieco ponad 16 proc. Powyżej 10 proc. udziału w koszyku produktów regionalnych zajmują soki i syropy, a nieco ponad 8 proc. przetwory owocowe i warzywne oraz nabiał.

Polacy coraz częściej sięgają po żywność regionalną i tradycyjną - wynika z raportu „Czas na produkty regionalne”, opracowanego przez sklep internetowy Polski Koszyk. Regionalne produkty wybierane są przede wszystkim ze względu na ich wartości odżywcze, jakość oraz oryginalność i wyjątkowy smak. Wielu Polaków skłania się do zakupu takiej żywności również ze względu na przywiązanie do tradycji danego regionu. To zachowanie wpisuje się w trend obserwowany w krajach wysoko rozwiniętych, gdzie klienci poszukują produktów lokalnych, regionalnych i tradycyjnych o znanym pochodzeniu.

- Z przygotowanego przez nas raportu „Czas na produkty regionalne” wynika, że popyt na tego typu produkty w Polsce rośnie w bardzo szybkim tempie – mówi Piotr Kondraciuk, Prezes Zarządu Polski Koszyk Sp. z o.o.  Wzrost wynagrodzeń oraz ogólna poprawa jakości życia Polaków spowodowały, że coraz częściej sięgamy po doskonałe jakościowo polskie produkty regionalne – dodaje.

Skąd bierze się ich popularność? Przede wszystkim wzrasta wiedza i świadomość konsumencka dotycząca zdrowego żywienia i wartościowych produktów spożywczych. Polacy chcą mieć pewność, że jedzenie, które pojawia się na ich talerzach jest zdrowe, pochodzi ze sprawdzonych źródeł i nie zawiera chemii. Produkty muszą być wysokiej jakości, świeże i BIO.

- Polacy jednoczą się w małych wspólnotach, stołują w lokalnych restauracjach i kupują u miejscowych producentów – ocenia Piotr Kondraciuk. Popularność produktów tradycyjnych i regionalnych wpisuje się również w ogólnoświatowe trendy dbania o zdrowie, zachowań proekologicznych czy poszanowania środowiska naturalnego – uzupełnia.

Do naszych koszyków najczęściej trafiają regionalne wędliny, które stanowią blisko 35% wszystkich zakupów w sklepie Polski Koszyk. Produkty słodkie, takie jak regionalne miody czy lokalne słodycze to nieco ponad 16 Powyżej 10% udziału w koszyku produktów regionalnych zajmują soki i syropy, a nieco ponad 8% przetwory owocowe i warzywne oraz nabiał.

Przy zakupach najczęściej zwracamy uwagę na pochodzenie i skład żywności. W przypadku wędlin kupujemy produkty od wytwórców, którzy specjalizują się w tradycyjnych wyrobach wędliniarskich, wytwarzanych w oparciu o stare receptury, przekazywane z pokolenia na pokolenie. Takie wędliny nie zawierają konserwantów, glutaminianu sodu, gotowych mieszanek przypraw, nie są też poddawane obróbce w dymogeneratorach i „malowane” koncentratem dymu wędzarniczego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (10 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane