Polski oddział sieci Auchan zanotował w 2009 r. znaczny spadek przychodów sprzedaży w euro
W 2009 r. przychody ze sprzedaży polskiego działu firmy Auchan wyniosły nieco ponad 1,37 mld euro oznacza to prawie 12,2 proc. spadek w porównaniu z rokiem 2008 w przeliczeniu na euro i prawie 8,2 proc. wzrost w złotówkach - wynika z danych firmy Deloitte.
POWIĄZANE TEMATY
Cała francuska Grupa Auchan zanotowała w ub. roku wzrost dochodów o 0,5 proc. do 39,7 mld euro (czyli o 3,7 proc. więcej przy stałym kursie wyminany walut, wyłączając paliwo). W naszej części Europy oraz w Azji grupa uzyskała jednak znaczący wzrost - o 12,9 proc.
Nasz region (obok Polski to także Węgry, Rumunia, Rosja i Ukraina) i rynek azjatycki (Chiny i Tajwan) zwiększyły także swój udział w przychodach grupy: z 21 do 24 proc.
Zysk netto Grupy Auchan zmalał w 2009 r. o 9,1 proc. do 661 mln euro. Jednak, EBITDA wzrosła znacząco (o 3,9 proc.) do 2,35 mld euro, co odpowiada 5,9 proc. skonsolidowanych przychodów w porównaniu z 5,7 proc. w 2008 roku.
Skonsolidowane przychody netto hipermarketów wzrosły o 0,9 proc. do 31,7 mld euro, mimo negatywnego wpływu kursów walut i cen benzyny. Przy stałych kursach wymiany, z wyłączeniem paliw, przychody wzrosły o 4,7 proc. dzięki ekspansji i stabilnej sprzedaży w sklepach wcześniej istniejących.
Skonsolidowane przychody netto supermarketów spadły o 3,2 proc. do 6,6 mld euro.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!