Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polski przemysł spożywczy jest w fazie wychodzenia z kryzysu

  • Autor: portalspozywczy.pl, Jan Bazyl Lipszyc, Łukasz Stepniak
  • Data: 24-08-2009, 13:51
Polski przemysł spożywczy jest w fazie wychodzenia z kryzysu

Tak twierdzi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl minister rolnictwa Marek Sawicki. Według niego najtrudniejsza sytuacja była w drugiej połowie roku 2008 i w pierwszej połowie obecnego. Teraz widać wyraźnie, że przetwórstwo i handel próbują odrobić straty z poprzedniego okresu.

Według ministra o niezłej kondycji przetwórstwa świadczy także dość dobry bilans handlu zagranicznego żywnością. - Zarówno wielkość eksportu, jak i jego relacja do importu żywności. Spadek wielkości eksportu został zahamowany i wszystko wskazuje na to, że zarówno wyniki pierwszego półrocza br, jak i całego roku będą lepsze niż ubiegłego - wyjaśnia Marek Sawicki.

Słaby złoty pomaga polskim eksporterom. To dobry moment, żeby mocniej zacząć promować polską żywność w Europie i nie tylko tam. - Wykorzystujemy obecna sytuacją. Jesteśmy na wszystkich branżowych targach w Europie, nie omijamy ważnych imprez na świecie - tłumaczy minister rolnictwa. 

I dodaje: - Po 3 latach ciężkiej pracy i rozmów pomiędzy rolnikami, przetwórcami i ministrami rolnictwa i finansów uchwaliliśmy ustawę o funduszach promocji. Są już na ich kontach pieniądze, za kilka tygodni będą rady zarządzające i jestem przekonany, że w przyszłym roku będą już efekty działania funduszy.

Na jednolitym unijnym rynku wyrobiliśmy już sobie markę i polskie produkty dobrze się sprzedają. Teraz trzeba wypromować polskie produkty na innych rynkach - amerykańskim, dalekowschodnich, a także u naszych bliskich wschodnich sąsiadów.

Coraz więcej firm jest dopuszczanych na rynek rosyjski i ukraiński, mają dobre wyniki handlowe.

Minister zaznacza, że polskie firmy szukając szans ekspansji na Bliskim i Dalekim Wschodzie nie powinny tracić z oczu rynku Europy Zachodniej. - Unijnego rynku nie możemy utracić, ale jest czas na szukanie innych. I to bez pośredników, jak to często bywało do tej pory. Ale pojawia się problem konsolidacji, bo to są rynki potrzebujące dużych jednolitych jakościowo partii towaru, czego małe firmy nie są w stanie zapewnić. Możemy konkurować ceną, ale powinniśmy przede wszystkim jakością - żywności i jej opakowania - tłumaczy Marek Sawicki.

Cały wywiad w najbliższym wydaniu magazynu "Rynek Spozywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.