REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polski rynek detaliczny jest nieatrakcyjny dla inwestorów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-06-2009, 20:39
Polski rynek detaliczny jest nieatrakcyjny dla inwestorów
fot. wikimedia.org

Po raz czwarty w ostatnich pięciu edycjach rankingu Global Retail Development Index firmy A.T. Kearney, pierwsze miejsce jako najbardziej atrakcyjny rynek do przyjmowania inwestycji w handlu detalicznym zdobyły Indie. Rosja, Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Wietnam, Chile, Brazylia, Słowenia i Malezja zajmują kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce rankingu.

REKLAMA

Polski brakuje w tym zestawieniu, choć 8-10 lat temu zajmowała czołowe miejsca.  - Stanowi to dowód na ustabilizowaną dojrzałość i względne nasycenie polskiego rynku. -stwierdzają autorzy.

Z perspektywy sektora handlu detalicznego, raport GRDI 2009 uznaje nasz rynek, podobnie jak bardzo zbliżone czeski i węgierski, za rynki rozwinięte. Dojrzałość rynku potwierdza stopniowe wprowadzanie przez najważniejszych graczy na rynku nowatorskich form sprzedaży oraz tzw. concept stores, podobnie jak od kilku lat ma to miejsce na rynkach zachodnioeuropejskich. Rynki naszego regionu nie przestają rosnąć. Węgry znajdują się na 27. miejscu tegorocznego rankingu, podczas gdy Polska od lat jest już poza klasyfikacją - warto jednak odnotować coroczny 5-procentowy wzrost wydatków Polaków na konsumpcję od 2007 roku.

- Pozwala to wysnuć wniosek, że nawet gdy światowy kryzys ekonomiczny zahamuje wzrost wielu gospodarek, rynki Polski i pozostałych dwóch krajów pozostaną stabilne i atrakcyjne. - podkreśla A.T. Kearney.

Według tej firmy, rynki azjatyckie prawdopodobnie wcześniej wyjdą z kryzysu, gdyż wskaźniki popytu w tych krajach są stabilne, kontynuowany jest wzrost PKB, choć cechuje się mniejszą dynamiką, a miliardy dolarów własnych rezerw zapewniają rządom narodowym i bankom centralnym szeroką gamę narzędzi do przeciwdziałania kryzysowi. Zarazem kraje te stymulację wewnętrznej konsumpcji uznają za nadrzędny cel polityki gospodarczej, co pozwoli im w długim okresie utrzymać wzrost gospodarczy.

A.T. Kearney zarazem wskazuje, że spadek sprzedaży detalicznej w Indiach wymusił na lokalnych sieciach handlowych odłożenie planów ekspansji oraz restrukturyzację działalności. Stwarza to wyjątkową szansę dla światowych liderów handlu detalicznego, którzy mają zoptymalizowane koszty, na podbijanie rynku indyjskiego. Rosnąca zamożność konsumentów, wzrost świadomości marek, docenianie nowych modeli sprzedaży, niska inflacja a także atrakcyjne ceny wynajmu i kupna nieruchomości w znakomitych lokalizacjach w wielu indyjskich dużych i średnich miastach są kluczowymi czynnikami, wymienianymi przez Wal-Mart, Carrefour i Tesco, przemawiającymi za dalszą ekspansją w Indiach. - stwierdza się w raporcie.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH