Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polski rynek rozwija się najszybciej w Europie, ale sieci handlowe przygotowują się na kryzys

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 09-03-2009, 12:30
Polski rynek rozwija się najszybciej w Europie, ale sieci handlowe przygotowują się na kryzys

Tesco ogłosiło akcję dyskontowych cen na 2 tys. produktów. - Klientom się bardzo spodobała, my jesteśmy zadowoleni z wyników, a swoje oferty zmienili też konkurenci - mówi Przemysław Skory, rzecznik Tesco. Carrefour wprowadził blokadę cenową na 1 tys. produktów, a niedawno wystartował z kolejną promocją. Kupując spośród wybranych produktów drugi taki sam, klient zapłaci za niego 1 grosz. Także Real zapowiedział stałą kontrolę cen 2 tys. produktów, które mają być najbardziej konkurencyjne na rynku - podaje Rzeczpospolita.

Choć nasz rynek w dalszym ciągu rozwija się najszybciej w Europie, to widać, że firmy handlowe przygotowują się do spowolnienia. W 2008 r. w Polsce wartość zakupów dóbr szybko zbywalnych wzrosła o 16,5 proc., podczas gdy w Irlandii, Danii czy na Węgrzech spadła o ponad 2 proc. Mimo to handlowcy i analitycy są zgodni, że choć tegoroczna dynamika wzrostu rynku na pewno będzie niższa, to scenariusz irlandzki czy niemiecki w Polsce się nie powtórzy.

Jak podaje Rzeczpospolita, zdecydowanie najlepsze perspektywy mają przed sobą tanie sieci dyskontowe, do których przekonuje się coraz więcej z nas. Hipermarkety odwiedzamy średnio pięć razy w miesiącu, tyle co w latach wcześniejszych, ale w ubiegłym roku liczba wizyt w dyskontach wzrosła do ośmiu - z sześciu w 2007 r. Spadła za to częstotliwość zakupów w sklepach tradycyjnych, które i tak odwiedzamy średnio 13 razy w miesiącu.

Kłopoty nie omijają gigantów. Chociaż przychody Carrefoura w Polsce w 2008 r. wzrosły o 24,7 proc., do 2,43 mld euro (liczone przy zmiennych kursach walutowych), to w samym IV kwartale koncern zanotował ich spadek o 6,1 proc., do 643 mln euro. - Rok 2008 nie był łatwy, szczególnie w drugiej jego połowie sytuacja na rynku bardzo się skomplikowała, co odczuło wiele sieci handlowych, z wyjątkiem może sieci dyskontowych. Dziś jesteśmy szczególnie zadowoleni z wyników osiąganych przez mniejsze hipermarkety przyłączone do Carrefoura - mówi Rzeczpospolitej Eric Reiss, dyrektor finansowy grupy Carrefour.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH