Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polski rynek wewnętrzny wyczerpał łatwe metody wzrostu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2015, 17:14
Polski rynek wewnętrzny wyczerpał łatwe metody wzrostu
Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry. Fot. Paweł Pawłoski

Polski rynek wewnętrzy wyczerpał łatwe metody wzrostu. Jest graniczna ilość żywności, którą można skonsumować – mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry, w trakcie debaty Rynek Wewnętrzny – główne obszary i potencjał wzrostu sektora FMCG. Inwestycje i finanse w trakcie VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

W trakcie swego wystąpienia Górnicka przypomniała, że rynek spożywczy licząc w cenach konsumenta wart jest 220 mld złotych. Jest to około ¼ całego rynku detalicznego.

- Od jakiegoś czasu rynek praktycznie nie rośnie. O ile cały handel notuje wzrost, o tyle rynek spożywczy jest już w fazie całkowitego nasycenia. Na to wszystko nakłada się deflacja. Ceny żywności spadają. Notowane są niewielkie wzrosty wielkościowe, jednak wartościowo rynek wyczerpał możliwości wzrostu – wyjaśniała Górnicka.

Jak dodała z punktu widzenia producentów sytuacja jest jeszcze trudniejsza niż w handlu.
- W ciągu ostatnich lat dynamika produkcji sprzedanej bardzo szybko spada. O ile ten rynek jeszcze w 2010 roku silnie rósł, teraz dynamika spadła poniżej 100 punktów, co oznacza spadek produkcji sprzedanej – podkreślała.

Górnicka zauważyła jednak, że na polskim rynku nadal dużo się dzieje. Są kategorie, które dynamicznie rosną, są też takie notujące systematyczne spadki. Jak przypomniała Polska jest potentatem jeżeli chodzi o produkcję drobiową, co przekłada się na wzrost w kategorii konserw i mięsa drobiowego. Rosną także makarony oraz masło. Spadki notowane są m.in. w przypadku mrożonych ryb morskich, śmietany, wina owocowego oraz serów dojrzewających.

Zaznaczyła przy tym, że dobre perspektywy wiążą się przede wszystkim z eksportem.

- Eksport wydaje się dużo bardziej atrakcyjnym obszarem. W przeciągu najbliższych lat nadal prognozowane są wzrosty w granicach 6- 8 proc. w. Żeby eksportować trzeba mieć jednak bardzo dobrze poukładaną produkcję i przemyślaną strategię na rynku wewnętrznym. Bez tego ekspansja się nie uda – mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH