Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie e-sklepy przyciągają zagranicznych klientów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-03-2017, 16:00

Polscy przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż za pośrednictwem Internetu coraz częściej zastanawiają się nad ekspansją poza terytorium naszego kraju. Europejski e-konsument kupuje przez Internet więcej i częściej, a polskie e-sklepy przyciągają zagranicznych klientów – szczególnie Brytyjczyków i Niemców –  niższymi cenami – mówi Justyna Sobolak, Group Account Director w TradeTracker Poland.

Budowanie i umacnianie idei jednolitego rynku jest jednym z istotnych celów Unii Europejskiej, która promuje handel transgraniczny w oparciu o ujednolicone prawa konsumenta w UE – prawo do uczciwej reklamy, przejrzystości umów, zwrotu towarów zakupionych online w ciągu 14 dni, naprawy lub wymiany dóbr wadliwych i darmowy dostęp do centrów wsparcia konsumenta.

Już 57% procent Europejczyków kupuje przez Internet, a tylko 16% średnich i małych przedsiębiorstw sprzedaje w tym kanale, przy czym jedynie 7,5% prowadzi sprzedaż na rynki zagraniczne. Z drugiej strony, w 16% populacji UE dokonało w 2016 r. zakupów w sklepie poza granicami swojego kraju, co oznacza 33% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Perspektywy rozwojowe rysują się więc optymistycznie, tym bardziej, że finansowane ze środków unijnych kampanie informacyjne wzmacniają zaufanie klientów do zakupów wewnątrz Unii i przyczyniają się do budowania standardów i oczekiwań wobec sprzedawców spoza UE.

Pozaeuropejskie rynki o dużym potencjale to przede wszystkim Rosja i kraje azjatyckie. Zaufanie jakim mieszkańcy tych krajów darzą produkty o europejskim pochodzeniu pozwala wykorzystać nisze w ofercie gigantów z grupy Alibaba.

- Kluczowym czynnikiem sukcesu sklepu za granicą jest zapewnienie użytkownikowi procesu realizacji zamówienia, do jakiego jest przyzwyczajony w swoim kraju. Według najnowszych badań już 16% Europejczyków dokonuje zakupów online w sklepach zagranicznych, można jednak przypuszczać, że dane te są zaniżone. Dobrze przygotowany sklep buduje wrażenie „bliskości” i lokalności, a jego Klient może pozostać nieświadomy, że zakupiony produkt dotrze do niego przez granicę. Przygotowanie dopracowanej wersji językowej oraz udostępnienie popularnych na danym rynku sposobów dostawy i form płatności w lokalnej walucie ułatwi potencjalnym klientom decyzję o dokonaniu zakupu. Warto już na tym etapie dostosować się do standardów na lokalnym rynku – mówi Justyna Sobolak.

Jej zdaniem, w początkowej fazie ekspansji zagranicznej bezpiecznym (i popularnym na rynkach zachodnich) rozwiązaniem jest udostępnienie swoich produktów na największych platformach aukcyjnych, takich jak eBay, Amazon Marketplace czy czeski odpowiednik Allegro – Aukro, oraz integracja z największymi porównywarkami produktowymi. Serwisy te korzystają z poprawiających konwersję narzędzi retargetingowych, co oznacza darmowe wsparcie promocyjne naszych produktów w ramach współpracy z pośrednikiem. Największe bariery związane z tym kanałem to ograniczony wolumen transakcji (bezpośrednio zależny od liczby użytkowników serwisu) oraz niewielkie możliwości budowania własnej marki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH