Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie firmy mogą rozwijać się w kryzysie

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 02-03-2009, 06:45
Polskie firmy mogą rozwijać się w kryzysie

Nowe nisze, lepsze zarządzanie majątkiem, nowe techniki wspomagania sprzedaży, atrakcyjne akwizycje, rezygnacja z nierentownej działalności i cięcie w inwestycjach - to dobre sposoby na skuteczną walkę z kryzysem. Dzięki nim można nawet poprawiać wyniki, o czym świadczą przykłady m.in. spółek spożywczych przedstawione poniżej - czytamy w Pulsie Biznesu.

Dziś dobiega końca sezon raportów z IV kwartału, który okazał się jednym z najgorszych od lat. Rynek spodziewał się słabych wyników, ale w wielu wypadkach rzeczywistość okazała się jeszcze gorsza. 

Trudne czasy wymagają odważnych decyzji. Na taki ruch zdecydowało się Helio. Spółka działająca na rynku bakalii pierwszy raz w swojej historii postawiła na reklamę. "W naszym odczuciu projekt zakończył się pełnym powodzeniem. Kampania nie tylko przyczyniła się do zwiększonej sprzedaży (...), lecz także wzmocniła renomę Helio wśród naszych odbiorców" - komentuje zarząd spółki. W listopadzie i grudniu Helio przeprowadziło pierwszą w historii spółki wizerunkową kampanię telewizyjną. Przed świętami postawiło też na liczne billboardy. To mogło się przyczynić do wzrostu wolumenu sprzedaży produktów z kategorii mas makowych. Poprawiło też wizerunek i znajomość marki Helio w dłuższym horyzoncie czasowym.

W ciężkich czasach warto poszukać także nowych źródeł przychodów i zysków. Z takiego założenia wyszła Grupa Kościuszko, uruchamiając nowy projekt małych jednostek gastronomicznych - informuje Puls Biznesu.

"Pierwsze miesiące tej placówki pokazują, że jest to projekt o niskich nakładach i wysokiej rentowności" - czytamy w komentarzu do raportu z IV kwartału spółki. Gdy w Polsce nie mówiło się jeszcze o kryzysie, ale tylko o spowolnieniu gospodarczym, spółka zdecydowała się na uruchomienie małych jednostek gastronomicznych w sieci Lanczowisko. Rozwój tej sieci spółka uzależnia od wyników sprzedażowych. Wiadomo już jednak, że pierwsza placówka zdaje egzamin. To projekt o niskich nakładach inwestycyjnych i wysokiej rentowności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 969) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH