Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie firmy mogą rozwijać się w kryzysie

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 02-03-2009, 06:45
Polskie firmy mogą rozwijać się w kryzysie

Nowe nisze, lepsze zarządzanie majątkiem, nowe techniki wspomagania sprzedaży, atrakcyjne akwizycje, rezygnacja z nierentownej działalności i cięcie w inwestycjach - to dobre sposoby na skuteczną walkę z kryzysem. Dzięki nim można nawet poprawiać wyniki, o czym świadczą przykłady m.in. spółek spożywczych przedstawione poniżej - czytamy w Pulsie Biznesu.

Dziś dobiega końca sezon raportów z IV kwartału, który okazał się jednym z najgorszych od lat. Rynek spodziewał się słabych wyników, ale w wielu wypadkach rzeczywistość okazała się jeszcze gorsza. 

Trudne czasy wymagają odważnych decyzji. Na taki ruch zdecydowało się Helio. Spółka działająca na rynku bakalii pierwszy raz w swojej historii postawiła na reklamę. "W naszym odczuciu projekt zakończył się pełnym powodzeniem. Kampania nie tylko przyczyniła się do zwiększonej sprzedaży (...), lecz także wzmocniła renomę Helio wśród naszych odbiorców" - komentuje zarząd spółki. W listopadzie i grudniu Helio przeprowadziło pierwszą w historii spółki wizerunkową kampanię telewizyjną. Przed świętami postawiło też na liczne billboardy. To mogło się przyczynić do wzrostu wolumenu sprzedaży produktów z kategorii mas makowych. Poprawiło też wizerunek i znajomość marki Helio w dłuższym horyzoncie czasowym.

W ciężkich czasach warto poszukać także nowych źródeł przychodów i zysków. Z takiego założenia wyszła Grupa Kościuszko, uruchamiając nowy projekt małych jednostek gastronomicznych - informuje Puls Biznesu.

"Pierwsze miesiące tej placówki pokazują, że jest to projekt o niskich nakładach i wysokiej rentowności" - czytamy w komentarzu do raportu z IV kwartału spółki. Gdy w Polsce nie mówiło się jeszcze o kryzysie, ale tylko o spowolnieniu gospodarczym, spółka zdecydowała się na uruchomienie małych jednostek gastronomicznych w sieci Lanczowisko. Rozwój tej sieci spółka uzależnia od wyników sprzedażowych. Wiadomo już jednak, że pierwsza placówka zdaje egzamin. To projekt o niskich nakładach inwestycyjnych i wysokiej rentowności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.