REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polskie firmy na targach kosmetycznych w Japonii

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-01-2016, 11:18

Pięć polskich firm kosmetycznych zaprezentuje się w Japonii podczas zbliżających się targów Cosme Tokyo. To największa w kraju impreza tej branży. Targi potrwają od 20 do 22 stycznia 2016. Polski Pawilon Narodowy pojawi się na nich po raz pierwszy.

REKLAMA

Japonia to drugi po Stanach Zjednoczonych rynek kosmetyczny świata. Jego wartość sięga 47 mld dolarów. Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na kosmetyki importowane – w ciągu kilkunastu ostatnich lat wartość importu podwoiła się, w 2013 roku osiągając poziom 2,2 mld dolarów.

Tak atrakcyjny rynek jest jednak wymagający i konkurencyjny. Japończycy szczególnie dużo importują z niedalekiej Korei Południowej, słynącej z produkcji kosmetyków. Mimo wszystko, zaistnienie na japońskim rynku jest możliwe – szczególnie w przypadku produktów charakterystycznych czy niszowych. Wyjątkowo dużym zainteresowaniem cieszą się w Japonii na przykład kosmetyki naturalne i ekologiczne. Rynek tych produktów w 2015 roku osiągnął wartość 1 mld dolarów i urósł w stosunku do 2014 o prawie 6 proc. 

Polscy producenci kosmetyków zdecydowali się podjąć wyzwanie i spróbować szczęścia na japońskim rynku. W Polskim Pawilonie Narodowym zaprezentuje się pięciu wystawców: Farmina, Farmona, Floslek, IMPA i Organique. Powstanie tam też polski punkt promocyjno-informacyjny, prowadzony przez pracowników Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Tokio.

Dla większości polskich wystawców udział w Cosme Tokyo to debiut na japońskim rynku. Wyjątkiem jest Floslek.

- Współpracujemy z Japonią już od 3 lat, choć to są nasze pierwsze targi na tym rynku. Ciągle jednak pracujemy na rozwojem naszej oferty w tym kraju. Chcemy rozszerzyć dystrybucję w samej Japonii oraz nawiązać współpracę z sąsiadującymi krajami – mówi Beata Jastrzębska, dyrektor rozwoju eksportu w Laboratorium Kosmetycznym Floslek.

Wrocławski producent Organique liczy na zainteresowanie swoją ofertą kosmetyków naturalnych, doskonale dostosowanych do oczekiwań japońskiego konsumenta.

- Japońskie klientki zwracają uwagę na składy kosmetyków i w coraz większym stopniu doceniają kosmetyki naturalne i ekologiczne. Moda na życie zgodne z naturą przenosi się również na kosmetyki.

- Uważamy, że nasza oferta już teraz jest dostosowana do wymagań klienta japońskiego. Jednocześnie, co nie jest bez znaczenia, nasze ceny są bardzo atrakcyjne w porównaniu z cenami innych producentów światowych – mówi Leszek Majcherczyk, kierownik działu eksportu w Organique.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 678) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 773 107)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH