Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie produkty na półkach dyskontów to wyróżnik sieci

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 26-08-2015, 09:52
Polskie produkty na półkach dyskontów to wyróżnik sieci
fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl

W sieci Biedronka 68 proc. asortymentu dostępnego w kategoriach FMCG (dóbr szybko zbywalnych) to asortyment wyprodukowany w Polsce. Z 2187 produktów dostępnych w tej sieci 1495 artykułów miało kod EAN rozpoczynający się od prefiksu 590, wskazującego na polskie pochodzenie. W przypadku sieci Lidl takich produktów jest 19 proc., czyli na 1922 produkty dostępne w Lidlu 357 artykułów było opatrzonych kodem rozpoczynającym się na 590 – wynika z danych zebranych przez agencję badawczą ABR Sesta, przesłanych do redakcji dlahandlu.pl.

Z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie PEMI w 2014 r. wynika, że dla połowy Polaków istotny jest kraj pochodzenia produktu i są skłonni zapłacić więcej, jeśli ten kraj to Polska. Dlatego sieci od jakiegoś czasu podkreślają w kampaniach reklamowych lokalne pochodzenie sprzedawanych w swoich sklepach produktów. Biedronka deklaruje, że współpracuje 500 polskimi dostawcami, a 90 proc. produktów oferowanych przez sieć powstało w Polsce. Z kolei Lidl w maju 2015 roku, aby podkreślić obecność krajowego asortymentu na swoich półkach zorganizował tydzień polski w ramach akcji tygodnie tematyczne. Z zestawienia ABR Sesty wynika, że kodami 590 opatrzonych jest 563 art. spożywcze z puli 756 produktów dostępnych w Biedronce, co daje 74 proc. udziału polskich produktów z danej kategorii na półkach Biedronki. Dla Lidla dane te wynoszą odpowiednio 160 produktów spożywczych z kodem 590 z 949 dostępnych w tej sieci. Oznacza to udział polskich produktów na poziomie 17 proc. Dla kategorii chemia i kosmetyki udział polskich produktów w ofercie Biedronki wynosi 55 proc., dla Lidla zaś 21 proc. Produkty z kodem 590 w kategorii Garmażeria stanowią w Biedronce 73 proc. oferty, zaś w Lidlu 10 proc. W kategorii karmy dla zwierząt jest to odpowiednio 86 proc. w Biedronce i 15 proc. w Lidlu. W dziale Mrożonki 71 proc. produktów w Biedronce ma kod EAN 590, zaś w Lidlu udział takich produktów wynosi 0 proc. W kategorii Nabiał 78 proc. produktów na półkach Biedronki ma polskie pochodzenie, w Lidlu jest to 17 proc. Dla napojów bezalkoholowych proporcje te układają się w następujący sposób: 89 proc. w Biedronce(143 SKU spośród 160 dostępnych w placówce) i 30 proc. w Lidlu (30 SKU ze 131 dostępnych w placówce). Napoje alkoholowe produkowane lub rozlewane w Polsce stanowią 45 proc. oferty Biedronki i 26 proc. oferty Lidla.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH