Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie sieci handlowe otworzą ponad 100 sklepów za granicą

  • Autor: Gazeta Prawna
  • Data: 12-03-2009, 08:59
Polskie sieci handlowe otworzą ponad 100 sklepów za granicą

Zagraniczną ekspansję planują firmy spożywcze, odzieżowe i obuwnicze. Polskie sieci chcą umacniać się na znanych sobie rynkach oraz zdobywać nowe. Wartość eksportu za pośrednictwem polskich sklepów sieciowych za granicą wynosi 1 mld zł - pisze Gazeta Prawna.

Światowy kryzys nie zahamował ekspansji polskich firm handlowych za granicę. Większość z nich nadal deklaruje otwieranie nowych sklepów poza granicami kraju. W kręgu ich zainteresowania jest mniej dotknięte kryzysem południe Europy, jak i pogrążony w nim wschód oraz zachód Starego Kontynentu. W sumie na obcych rynkach polskie sieci otworzą łącznie ponad 100 sklepów. Jak tłumaczą, teraz jest najlepsza szansa na uruchomienie sklepu w dobrej lokalizacji na atrakcyjnych warunkach - czytamy w GP.

- Chcemy z nich skorzystać. Topowe miejsca zawsze mogą liczyć na klientów - tłumaczą GP przedstawiciele polskich firm.

Plany firmy Kan na ten rok zakładają uruchomienie od kilku do kilkunastu sklepów. Po trzy sklepy powstaną w Moskwie, Kijowie i Lwowie. Oprócz tego firch wschodnich, południowych i zachodnich sąsiadów, ale także o wiele dalej. Na polskie sieci czeka Kazachstan. Budzi się też Turcja, w której inwestorzy chcą budować centra handlowe. Na wschodzie widać duży potencjał dla rozwoju polskich firm.

Brak finansowania dla nowych projektów, a tym samym opóźnienia w budowie centrów to jedna z poważniejszych barier w dalszej ekspansji polskich sieci handlowych.

Gazeta Prawna informuje, że część firm postanowiło jednak na razie wstrzymać się z zagraniczną ekspansją. A to ze względu na nieprzewidywalną sytuacje gospodarczą. Tak swoją decyzję uzasadniają m.in. władze sieci delikatesowej Alma Market, która w tym roku zamierzała zadebiutować za granicą.

Ekspansja zagraniczna niesie ze sobą duże ryzyko, a ze względu na zawirowania na rynku finansowym i walutowym, także i koszty. Z drugiej jednak strony spadek kursu złotego powoduje, że polskie produkty są bardziej atrakcyjne cenowo na zagranicznych rynkach.

Optymizm chłodzą jednak nowe fakty, determinujące sprzedaż eksportową. Mowa choćby o wprowadzeniu w USA 100-proc. ceł na importowane produkty spożywcze (w tym z Polski).

Na korzyść polskich firm działają więc także plany ekspansji zagranicznych sieci, działających już w Polsce.

- Na razie w Żabkach w Czechach oferowane są jedynie najpopularniejsze w poszczególnych kategoriach artykuły topowych na tym rynku marek. Jeśli którykolwiek z polskich towarów zyskałby na popularności, niezwłocznie zostałby dołączony do oferty sklepu - informuje GP Jozef Janov, partner zarządzający Penta Investments.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH