Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Polskie Tesco zastanawia się nad uruchomieniem dywizji sklepów Tesco Express

- Na razie nie widzę możliwości, aby w ciągu tego i przyszłego roku uruchomić dywizję małych sklepów. Będziemy mogli się do tego przymierzyć po otwarciu kolejnego magazynu logistycznego na północy Polski - wyjaśnia Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Polskie Tesco zastanawia się nad uruchomieniem dywizji sklepów Tesco Express
Sklep Tesco Express w Londynie, fot. thisislondon

Jak dodaje uruchomienie takiego obiektu jest planowane w ciągu 2-3 lat. - Wtedy będzie można mówić o rozsądnej logistyce, bo cały zysk w przypadku małych sklepów jest w właśnie w niej - tłumaczy Ryszard Tomaszewski.

Jak zaznacza przedstawiciel Tesco należy pamiętać, że logistyka małych sklepów kosztuje bardzo dużo. - Dzisiaj na logistykę małych sklepów w Polsce Tesco nie jest przygotowane i brakuje odpowiedniego modelu zarządzania.

O projekcie uruchomienia w Polsce sklepów Tesco Express w tzw. modelu brytyjskim, czyli placówek o powierzchni 200-300 mkw., zlokalizowanych m.in. przy ruchliwych ulicach oraz w przyziemiu kamienic, w centrum miast mówiło się już 2-3 lata temu. Wtedy projekt został zawieszony ze względu zbyt duże koszty. Co ciekawe operator ma w naszym kraju już ponad 30 sklepów o powierzchni poniżej 500 mkw., a więc jest już obecny w segmencie mniejszych sklepów.

Ryszard Tomaszewski zaznacza, że na małych sklepach, takich jak np. Tesco Express (o powierzchni 200-300 mkw. i otwieranych w centrach największych polskich miast) trudno byłoby zarobić. Głównym powodem są wysokie stawki czynszów najmu lokali. - Nie stać mnie aby zapłacić 30-40 euro za mkw. powierzchni w obiekcie handlowym w centrum miasta, a takie są obecnie stawki czynszów za lokal o powierzchni 200-300 mkw. Na taki wydatek mogą sobie pozwolić jedynie banki lub firmy ubezpieczeniowe - tłumaczy.

- Mamy podjęte decyzje dotyczące inwestycji w formaty, które już rozwijamy, czyli hipermarkety i hipermarkety kompaktowe i supermarkety. To nasza strategia na dziś, bo jest jeszcze bardzo dużo miejsca na polskim rynku, w których te formaty można otwierać - podsumowuje Ryszard Tomaszewski.

Prezes pytany, czy Tesco ma zamiar wejść ze swoimi marketami do najmniejszych miejscowości i konkurować tam z dyskontami powiedział: - Widzę ogromną możliwość rozwoju małych sklepów konkurencyjnych w stosunku do Biedronki. Uważam, że moje małe sklepy są w stanie zaoferować klientowi więcej niż market największej sieci dyskontowej. Widać to chociażby w sytuacji gdy budujemy Tesco tuż obok Biedronki, a zdarza się to bardzo często. Nasze sklepy mają w ofercie 4 tys. artykułów, a Biedronka 1,4 tys. produktów. W dodatku mam ladę z produktami świeżymi, np. serami czy wędlinami, oni tego nie mają. Na tym modelu się koncentruję, bo ten model znam i potrafię go efektywnie prowadzić.

W Polsce sieć Tesco zarządza obecnie ponad 360 sklepami. Przedstawiciele władz brytyjskiego operatora zapowiedzieli na rok 2011 przyspieszenie rozwoju sieci do ok. 100 sklepów rocznie. Być może, część placówek otwartych, w tym roku będą to małe sklepy nawiązujące do konceptu Tesco Express.

Komentarze Ryszarda Tomaszewskiego, prezesa Tesco Polska pochodzą z końca 2010 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ryszard Tomaszewski RSS ALERT    /    Tesco Express RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.