Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ponad 9 mln zł straty Emperii na działalności detalicznej w trzecim kwartale

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2014, 12:05
Ponad 9 mln zł straty Emperii na działalności detalicznej w trzecim kwartale
Fot. Stokrotka

Przychody ze sprzedaży Grupy Emperia w trzecim kwartale 2014 roku były o 2,37 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przychody ze sprzedaży w okresie trzech kwartałów 2014 roku były nieznacznie (0,7 proc.) wyższe niż w roku ubiegłym. Mimo to Emperia zanotowała ponad 9 mln zł straty w segmencie detalicznym.

Jak podkreśla w komunikacie Emperia, na zrealizowany w ubiegłym kwartale poziom przychodów istotny wpływ miała deflacja cen artykułów spożywczych w trzecim kwartale mierzona r/r (-1,9 proc.) oraz silna presja cenowa w detalu (spadek cen głównie na kategoriach świeżych: owoce - 7,9 proc., warzywa - 10,4 proc., mięso wieprzowe - 3,4 proc., drób - 4,1 proc.).

Wynik osiągnięty w trzecim kwartale 2014 roku wyniósł 119 tys. zł, a odpowiednio wynik w trzecim kwartale okresu porównawczego wyniósł 10,994 mln zł straty. Wynik narastająco za trzy kwartały 2014 roku wyniósł 17,474 mln zł, a w okresie porównawczym 13,601 mln zł.

Jak informuje Emperia w komunikacie, niski wynik netto wypracowany w trzecim kwartale 2014 roku to efekt straty segmentu detalicznego w kwocie 9,394 mln zł. Pozostałe segmenty operacyjne grupy, takie jak nieruchomości, informatyka i zarządzanie centralne, wypracowały w trzecim kwartale zyski w łącznej kwocie 9,855 mln zł.

Strata segmentu detalicznego została spowodowana przez niższy niż w ubiegłym kwartale poziom przychodów, a przede wszystkim marży handlowej o 1,3 p.p., oraz poniesienie wyższych kosztów operacyjnych (odniesionych do przychodów ze sprzedaży): w trzecim kwartale 2014 r. - 28,9 proc., zaś w drugim kwartale 2014 r. - 26,4 proc.

- Sprzedaż w trzecim kwartale jest historycznie niższa od sprzedaży w drugim kwartale, co wynika z sezonowości (okres urlopowy) i zmian w strukturze sprzedaży (większy udział taniego asortymentu, o wyższych kosztach transportu, w szczególności woda, napoje, soki). Ponadto na poziom marży miały wpływ realizowane w trzecim kwartale 2014r akcje promocyjne - poinformowała Emperia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Akcjonariusz 17-11-2014, 22:33:
Wydaje mi się że trzeba wymienić cały zarząd, na ludzi z branży ale z doświadczeniem. Bo z tego raportu wynika że obecny zarząd nie ma pojęcie co robić. Robienie sklepów franczyzowych bez ogólnopolskiej reklamy to jakieś nieporozumienie. 80% Polaków nie wie co to Stokrotka.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.