Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ponad 9 mln zł straty Emperii na działalności detalicznej w trzecim kwartale

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2014, 12:05
Ponad 9 mln zł straty Emperii na działalności detalicznej w trzecim kwartale
Fot. Stokrotka

Przychody ze sprzedaży Grupy Emperia w trzecim kwartale 2014 roku były o 2,37 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przychody ze sprzedaży w okresie trzech kwartałów 2014 roku były nieznacznie (0,7 proc.) wyższe niż w roku ubiegłym. Mimo to Emperia zanotowała ponad 9 mln zł straty w segmencie detalicznym.

Jak podkreśla w komunikacie Emperia, na zrealizowany w ubiegłym kwartale poziom przychodów istotny wpływ miała deflacja cen artykułów spożywczych w trzecim kwartale mierzona r/r (-1,9 proc.) oraz silna presja cenowa w detalu (spadek cen głównie na kategoriach świeżych: owoce - 7,9 proc., warzywa - 10,4 proc., mięso wieprzowe - 3,4 proc., drób - 4,1 proc.).

Wynik osiągnięty w trzecim kwartale 2014 roku wyniósł 119 tys. zł, a odpowiednio wynik w trzecim kwartale okresu porównawczego wyniósł 10,994 mln zł straty. Wynik narastająco za trzy kwartały 2014 roku wyniósł 17,474 mln zł, a w okresie porównawczym 13,601 mln zł.

Jak informuje Emperia w komunikacie, niski wynik netto wypracowany w trzecim kwartale 2014 roku to efekt straty segmentu detalicznego w kwocie 9,394 mln zł. Pozostałe segmenty operacyjne grupy, takie jak nieruchomości, informatyka i zarządzanie centralne, wypracowały w trzecim kwartale zyski w łącznej kwocie 9,855 mln zł.

Strata segmentu detalicznego została spowodowana przez niższy niż w ubiegłym kwartale poziom przychodów, a przede wszystkim marży handlowej o 1,3 p.p., oraz poniesienie wyższych kosztów operacyjnych (odniesionych do przychodów ze sprzedaży): w trzecim kwartale 2014 r. - 28,9 proc., zaś w drugim kwartale 2014 r. - 26,4 proc.

- Sprzedaż w trzecim kwartale jest historycznie niższa od sprzedaży w drugim kwartale, co wynika z sezonowości (okres urlopowy) i zmian w strukturze sprzedaży (większy udział taniego asortymentu, o wyższych kosztach transportu, w szczególności woda, napoje, soki). Ponadto na poziom marży miały wpływ realizowane w trzecim kwartale 2014r akcje promocyjne - poinformowała Emperia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Akcjonariusz 17-11-2014, 22:33:
Wydaje mi się że trzeba wymienić cały zarząd, na ludzi z branży ale z doświadczeniem. Bo z tego raportu wynika że obecny zarząd nie ma pojęcie co robić. Robienie sklepów franczyzowych bez ogólnopolskiej reklamy to jakieś nieporozumienie. 80% Polaków nie wie co to Stokrotka.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH