Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ponad jedna trzecia e-sklepów liczy na lepsze wyniki sprzedaży przedświątecznej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-12-2012, 15:44
Ponad jedna trzecia e-sklepów liczy na lepsze wyniki sprzedaży przedświątecznej
Co czwarty właściciel sklepu internetowego szacuje tegoroczne obroty i wyniki sprzedażowe na poziomie wyższym o 25-49 proc. w stosunku do 2011 roku

Podobnie jak w latach ubiegłych, e-sklepy czekają na zwiększoną liczbę klientów przed świętami. Z badania przeprowadzonego przez Shoper wynika, że ponad 35 proc. właścicieli e-sklepów spodziewa się lepszych wyników sprzedaży niż przed rokiem - wynika z raportu firmy DreamCommerce.

DreamCommerce SA, dostawca oprogramowania Shoper do prowadzenia sklepu internetowego, przeprowadził już po raz trzeci badanie wśród właścicieli sklepów internetowych. Raport zawiera również porównanie wyników na przestrzeni trzech lat.

Jak wynika z raportu, co czwarty właściciel sklepu internetowego szacuje tegoroczne obroty i wyniki sprzedażowe na poziomie wyższym o 25-49 proc. w stosunku do 2011 roku. 40,45 proc. badanych uważa, iż poziom przedświątecznych zakupów będzie zbliżony do roku ubiegłego.

Właściciele e-sklepów wskazują na kilka źródeł tak optymistycznych prognoz. Przede wszystkim lepsza (ciekawsza) oferta sklepów niż w roku poprzednim (blisko 55 proc. badanych) a także zwiększona liczba osób korzystających z Internetu, którą dostrzega prawie 17 proc. ankietowanych.

W tegorocznym badaniu nieco mniej, bo prawie 59 proc. właścicieli deklaruje przygotowywanie ofert świątecznych niż rok temu, kiedy było to 64,4 proc. ankietowanych. Ponad 41 proc. sklepów internetowych nie planuje wprowadzenia żadnej oferty w tym czasie, dla przypomnienia w 2011 roku było to ponad 35 proc.

Wśród właścicieli sklepów najpopularniejszym narzędziem zachęcania do zakupów jest niższa cena, promocja - 68,4 proc. badanych wskazało właśnie to działanie. W minionym roku był to znacznie mniejszy odsetek - 41 proc. Jako kolejne wyjątkowe oferty dla klientów ankietowani wskazywali zarówno w tym, jak i minionym roku: "rabat za zakupy kilku produktów", "kupony rabatowe", "nowe produkty".

Wśród ankietowanych właścicieli e-sklepów najpopularniejszym sposobem na dotarcie do klienta jest inwestycja w reklamę internetową i deklaruje ją 52,4 proc. ankietowanych. Jest to podobny poziom, jak w roku ubiegłym. Nieco wyższą pozycję niż rok temu - bo z wynikiem 48,8 proc. zajmują działania SEO w wyszukiwarkach (w 2011 roku było to 43% badanych). Nieco więcej badanych (41,7 proc.) niż rok temu (40 proc.) planuje działania promocyjne przy wykorzystaniu mediów społecznościowych. W 2010 roku te trzy rozwiązania także były najpopularniejsze.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH