REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Popularnym źródłem informacji o produktach są Internet i znajomi

  • Autor: pr/www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-07-2014, 13:00

Grupa On Board przy udziale ekspertów z Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiej Izby Handlu oraz firmy badawczej SW Research, wzięła pod lupę m.in. decyzje zakupowe Polaków i sprawdziła, czym kierujemy się wybierając produkty z różnych segmentów: kosmetyków, artykułów spożywczych, sportowych, akcesoriów dla dzieci i sprzętu RTV/AGD.

REKLAMA

Podejście Polaków do kwestii zakupów ewoluowało wraz ze wzrostem zamożności naszego społeczeństwa. Obecnie oferta usług dla konsumentów znacznie się poszerzyła, a rola zakupów w określaniu własnego statusu została zmniejszona.

Jeśli nie chęć zdobycia lub utrzymania określonego statusu społecznego skłania Polskich konsumentów do określonych zakupów, to na co obecnie zwracamy uwagę, stając przed umowną „półką sklepową"? Wyniki badania wskazują, że jako najważniejsze czynniki przy zakupie produktów spożywczych, ponad połowa respondentów wskazała: skład (53%) oraz jakość (51%), a niewiele mniej - promocję (49%). Również w przypadku tej kategorii produktów, coraz większe znaczenie ma lokalny patriotyzm. Ponad 41% pytanych, stwierdziło, że chętniej wybierają produkty polskiego pochodzenia, ale już nie tak istotne wydają się być certyfikaty pochodzenia i jakości umieszczane na opakowaniach produktów. Jedynie 28% uczestników badania stwierdziło, że taka informacja na opakowaniu skłoniłaby ich do zakupu oferowanego towaru.

Jeśli chodzi o rynek kosmetyczny, to aż połowa respondentów uznała, że najważniejsza jest jakość produktów, a oferowane promocje i producent są istotne dla niewielu ponad 30% pytanych.

Okazuje się, że coraz bardziej popularnym źródłem informacji o produktach są Internet i znajomi. Opinie w Internecie są najważniejsze przy zakupie produktów elektronicznych i spożywczych (35%).Ponadto, bez względu na kategorię produktową, dość ważny jest dla konsumentów producent. Około 30% respondentów deklaruje, że dokonując zakupu, patrzy nie tylko na markę, ale i producenta. To niezwykle istotna informacja w kontekście nurtu działań z zakresu społecznej odpowiedzialności dużych przedsiębiorstw.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH