Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Poświąteczne wyprzedaże w centrach handlowych mogą potrwać nawet do lutego

  • Autor: PAP
  • Data: 29-12-2014, 16:36

Poświąteczne wyprzedaże w większości sklepów już się rozpoczęły a ich szczyt przypadnie na początek stycznia - twierdzą przedstawiciele galerii handlowych. Najbardziej przeceniona będzie odzież i obuwie - dodaje ekonomistka Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.

Wyprzedaże w większości sklepów zaczynają się tuż po Świętach, a potrwają do końca stycznia lub nawet połowy lutego - zgodnie twierdzą zapytani przez PAP przedstawiciele galerii handlowych. Ich zdaniem, najbardziej przecenionymi kategoriami są odzież, obuwie i artykuły typowo świąteczne.

"Wyprzedaże w naszym centrum już się rozpoczęły. Najbardziej przecenione są artykuły poświąteczne np. dekoracje przecenione nawet o 70 proc., ale również odzież z kolekcji jesień/zima 2014, gdzie przeceny dochodzą do -50 proc. Produkty te cieszą się największą popularnością" - powiedziała Oriana Krzymowska z firmy ECE, zarządzającej m.in centrum handlowym Galeria Bałtycka w Gdańsku.

"W niektórych sklepach wyprzedaże rozpoczęły się jeszcze przed Świętami. Przeceny sięgają nawet 70 procent, ale na największe promocje należy poczekać na sam koniec okresu wyprzedażowego" - powiedziała z kolei Natalia Modzelewska z biura prasowego warszawskiej Arkadii. Dodała, że największym zainteresowaniem cieszą się przecenione ubrania, sprzęt elektroniczny oraz wyposażenie wnętrz.

Zdaniem ekonomistki Małgorzaty Starczewskiej - Krzysztoszek, dzieje się tak ponieważ szczególnie odzież silnie podlega sezonowym wymianom kolekcji.

"Sklepy muszą zwolnić miejsce w magazynach na kolekcje wiosenne . Poświąteczne wyprzedaże są niezbędne z punktu widzenia sprzedawców i producentów, dla których przechowywanie produktów świątecznych lub sezonowych do następnego roku generuje niepotrzebne koszty i nie daje pewności ich zbytu po normalnej cenie. W takiej sytuacji lepiej jest zachęcić klientów obniżoną ceną i sprzedać, nawet po kosztach" - powiedziała.

Jednak - jak zauważyła Krzysztoszek - poświąteczne wyprzedaże w Polsce nie cieszą się jeszcze taką popularnością jak np. w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywają się one na o wiele większą skalę. Jej zdaniem, wciąż Polacy nie są wrażliwi na zmiany mody, lub po prostu nie stać ich na częste kupowanie nowej odzieży.

"Europejczycy z Zachodu i Amerykanie częściej wymieniają garderobę. W Polsce nadal niewielu ludzi zmienia ubrania cztery razy do roku - czyli na każdy sezon - powiedziała ekonomistka.

Krzysztoszek zwróciła uwagę, że choć katolickie i protestanckie święta są za nami, to czas świętowania wcale się nie skończył. We wschodniej Polsce można się spodziewać zwiększonego popytu na artykuły świąteczne, ze względu na nadchodzące święta prawosławne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH