Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Potencjał rozwoju sieci Rossmann w Polsce jest ogromny

  • Autor: Magdalena Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-10-2013, 10:17
Potencjał rozwoju sieci Rossmann w Polsce jest ogromny
Piotr Zieliński, pełnomocnik zarządu ds. najmu w firmie Rossmann

- Otwieramy się wszędzie tam, gdzie nasz sklep może być rentowny. Poprzez rozwój sieci chcielibyśmy docierać do większej liczby gospodarstw domowych. Potencjał rozwoju sieci w Polsce jest ogromny. Docelowo szacujemy, że pod koniec 2018 roku istnieć będzie około 1600 placówek Rossmanna - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Zieliński, pełnomocnik zarządu ds. najmu sieci Rossmann.

- Do końca 2013 roku będziemy mieć 850 placówek. Z każdym rokiem przyspieszamy tempo rozwoju. Jeszcze kilka lat temu otwieraliśmy ok. 100 nowych lokali rocznie, teraz ok. 150 - mówi Piotr Zieliński.

Ekspert zapewnia, że Rossmann chce być bardzo blisko klienta. - Nasze sklepy mają różne powierzchnie, ta optymalna to około 300 m kw., ale takich lokali jest ograniczona liczba. Jesteśmy w dużych i małych miastach, w galeriach handlowych, na głównych ulicach miast, na osiedlach mieszkaniowych. Otwieramy się wszędzie tam, gdzie nasz sklep może być rentowny. Poprzez rozwój sieci chcielibyśmy docierać do większej liczby gospodarstw domowych. W tej chwili ta docieralność wynosi ponad 60 proc. W Warszawie działa obecnie ponad 60 sklepów z logo Rossmanna- Potencjał wszystkich dużych, polskich miast wciąż jest ogromny - przekonuje Piotr Zieliński.

Operator systematycznie pracuje nad rozwojem oferty. Firma wprowadziła do oferty m.in. wina i produkty spożywcze. Jednak żywbość stanowi niewielką część całej oferty Rossmanna. - Priorytetem zawsze będą drogeryjne produkty. Pielęgnacja włosów i ciała to dwie dziedziny, w których oferta Rossmanna jest szczególnie bogata. Jesteśmy i będziemy drogerią, nie chcemy być sklepem spożywczym - dodaje.

Mimo, że Rossmann jest drogerią, to jednak dużą część sprzedaży stanowią artykuły dziecięce, również te poza drogeryjne.

- Dzieci to nasz bardzo poważny klient. Ten dział bardzo szybko i dobrze się rozwija. Klienci doceniają nasze marki własne my widzimy w tym duży potencjał. Ten koncept będzie cały czas rozwijany - zapewnia Piotr Zieliński. - W naszym największym sklepie w Manufakturze w Łodzi tam wyłącznie dziecku poświęconych jest kilka działów i sporo metrów kwadratowych - mówi Piotr Zieliński.

Mimo, że przedstawiciele Rossmanna są zadowoleni z wyników finansowych spółki, to jednak przyznają, że jak wszyscy odczuwają kryzys.
Jednak ubiegły rok Rossmann zakończył w Polsce z 5 mld zł przychodów ze sprzedaży. - Notujemy wzrosty. Ten trend będziemy chcieli zachować poprzez liczne produkty, marki własne i działania marketingowe. Mamy nadzieje, że ten rok będzie lepszy niż ubiegły - mówi Piotr Zieliński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH