REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Potężny skok sprzedaży w sklepach sieci Auchan w naszym regionie

  • Autor: portalspozywczy.pl/dlahandlu.pl
  • Data: 09-03-2011, 14:13
Potężny skok sprzedaży w sklepach sieci Auchan w naszym regionie

Grupa Auchan zanotowała wzrost sprzedaży netto do 42,5 mld euro w roku podatkowym 2010. Był to wzrost o 7,1 proc. oraz o 4,9 proc. wyłączając ceny benzyny i uwzględniając stały kurs wymiany. W Europie Środkowo-Wschodniej wzrost sprzedaży wyniósł 22,7 proc. (Polska, Węgry, Rumunia, Rosja i Ukraina).

REKLAMA

Wskaźnik EBITDA wzrósł o 7,1 proc. do 2,5 mln euro, co odpowiada 5.9 proc. przychodów. Zysk roczny wyniósł 742 mln euro, co oznacza wzrost o 6,6 proc.Zysk netto z działalności kontynuowanej wzrósł o 6,6 proc. do 742 mln euro. W tym samym czasie zadłużenie Auchan spadło o 19,5 proc. do 2,3 mld euro.

Vianney Mulliez, przewodniczący rady dyrektorów komentując wyniki powiedział, że wzrost ekonomiczny został potwierdzony przez wyniki grupy supermarketów, których przychody wzrosły o 4 proc. do 6,9 mld euro. Perspektywy dotyczące 2011 roku są bardziej obiecujące dla rynków wschodzących, niż dla krajów ze strefy euro.

Skonsolidowane przychody działu hipermarketów Auchan (bez podatków) wzrosły o 7,9 proc. do 34,2 mld euro, co stanowi 80 proc. przychodów całej Grupy. Przy stałych kursach wymiany walut i z wyłączeniem benzyny przychodów wzrosły o 5,3 proc., sprzedaż like for like wzrosła o 1,3 proc. Liczba hipermarketów wzrosła w 2010 r. o 44 sklepy, w tym 6 w Europie Zachodniej, 8 w Europie Środkowej i Wschodniej oraz 30 w Azji.

Grupa Auchan zanotowała także ożywienie w formacie supermarketów, skonsolidowane przychody (bez podatków) wyniosły 6,9 mld zł, czyli o 4 proc. więcej w stosunku do roku ubiegłego. Dobrze poradziły sobie supermarkety we Francji pomimo zamknięcia 11 sklepów, a także Rosja, gdzie biznes szybko się rozwija.

Sieć supermarketów jako całość urosła w 2010 roku o 9 sklepów. W trzech krajach Europy Zachodniej (Francja, Hiszpania i Włochy) sieć supermarketów sieć została skonsolidowana, a rynek ustabilizował się. We wspomnianych krajach 19 sklepów Simply Market zostało otwartych, a 30 zamkniętych lub sprzedanych. W Europie Środkowej i Wschodniej sieć Simply Marke nadal się rozwija, 2 sklepy zostały otwarte w Polsce i 18 w Rosji.

Dochodów firmy Immochan wzrosły o 7,1 proc. do 486 mln euro. W ciągu roku Immochan stworzony 106 tys. mkw. powierzchni handlowej i powiększył sieć o 15 centrów handlowych (w tym 3 w Europie Środkowej i Wschodniej).

 

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 305) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH