Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Potężny skok sprzedaży w sklepach sieci Auchan w naszym regionie

  • Autor: portalspozywczy.pl/dlahandlu.pl
  • Data: 09-03-2011, 14:13
Potężny skok sprzedaży w sklepach sieci Auchan w naszym regionie

Grupa Auchan zanotowała wzrost sprzedaży netto do 42,5 mld euro w roku podatkowym 2010. Był to wzrost o 7,1 proc. oraz o 4,9 proc. wyłączając ceny benzyny i uwzględniając stały kurs wymiany. W Europie Środkowo-Wschodniej wzrost sprzedaży wyniósł 22,7 proc. (Polska, Węgry, Rumunia, Rosja i Ukraina).

Wskaźnik EBITDA wzrósł o 7,1 proc. do 2,5 mln euro, co odpowiada 5.9 proc. przychodów. Zysk roczny wyniósł 742 mln euro, co oznacza wzrost o 6,6 proc.Zysk netto z działalności kontynuowanej wzrósł o 6,6 proc. do 742 mln euro. W tym samym czasie zadłużenie Auchan spadło o 19,5 proc. do 2,3 mld euro.

Vianney Mulliez, przewodniczący rady dyrektorów komentując wyniki powiedział, że wzrost ekonomiczny został potwierdzony przez wyniki grupy supermarketów, których przychody wzrosły o 4 proc. do 6,9 mld euro. Perspektywy dotyczące 2011 roku są bardziej obiecujące dla rynków wschodzących, niż dla krajów ze strefy euro.

Skonsolidowane przychody działu hipermarketów Auchan (bez podatków) wzrosły o 7,9 proc. do 34,2 mld euro, co stanowi 80 proc. przychodów całej Grupy. Przy stałych kursach wymiany walut i z wyłączeniem benzyny przychodów wzrosły o 5,3 proc., sprzedaż like for like wzrosła o 1,3 proc. Liczba hipermarketów wzrosła w 2010 r. o 44 sklepy, w tym 6 w Europie Zachodniej, 8 w Europie Środkowej i Wschodniej oraz 30 w Azji.

Grupa Auchan zanotowała także ożywienie w formacie supermarketów, skonsolidowane przychody (bez podatków) wyniosły 6,9 mld zł, czyli o 4 proc. więcej w stosunku do roku ubiegłego. Dobrze poradziły sobie supermarkety we Francji pomimo zamknięcia 11 sklepów, a także Rosja, gdzie biznes szybko się rozwija.

Sieć supermarketów jako całość urosła w 2010 roku o 9 sklepów. W trzech krajach Europy Zachodniej (Francja, Hiszpania i Włochy) sieć supermarketów sieć została skonsolidowana, a rynek ustabilizował się. We wspomnianych krajach 19 sklepów Simply Market zostało otwartych, a 30 zamkniętych lub sprzedanych. W Europie Środkowej i Wschodniej sieć Simply Marke nadal się rozwija, 2 sklepy zostały otwarte w Polsce i 18 w Rosji.

Dochodów firmy Immochan wzrosły o 7,1 proc. do 486 mln euro. W ciągu roku Immochan stworzony 106 tys. mkw. powierzchni handlowej i powiększył sieć o 15 centrów handlowych (w tym 3 w Europie Środkowej i Wschodniej).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH